• niki74

AVA klinik i Riga

Frazze skrev 2015-11-05 17:31:13 följande:
    Jag gick på ivf riga och fick veta kanske 8 dagar innan. Men jag terroriserade Jelena med email om att jag ville veta tiden asap för att jag skulle kunna ta ledigt och för att min man skulle kunna ta ledigt. Skriv email och tjata! Säg att du vill kunna voka biljetter och hotellrum nu! Lycka till!

Nu är det väl bara jag kvar då!? Jag går här och väntar på min mens som har vart på gång i 4 dagar nu. Men den bara retas lite och sätter aldrig igång! Direkt när den är över så ska jag göra mina undersökningar, sen får vi se vad som händer näst!
    Jag vill inte terrorisera Veronika över saker som hon inte kan ge säkra besked om. Allt har ju att göra med hur donatorn svarat på behandlingen. Fast de borde ju kunna ge besked om att det antagligen inte blir det "planerade datumet". Hur väl stämde ditt första datum med det slutliga?
    Nu har både jag och min sambo redan varit tvungna att ta ut semester hela nästa vecka, för annars skulle det kunnat bli svårt. 

Men att du känner att mensen är på gång är ju bra. Då vet du att allt är på väg att börja fungera och du kan sätta igång igen. Planerar ni för FET i januari?
  • niki74
    Frazze skrev 2015-11-08 10:50:07 följande:

ÄNTLIGEN!!!! Nu har den där förbaskade mensen kommit! Nu kan jag boka in min undersökning och få svar på om det är nåt fel på livmodern/slemhinnan.

Någon mer än jag som tagit progynon och sen fått sluta pga att man inte blivit gravid el fått MF? Jag mår så skit nu efter jag slutat att det är inte sant. Det där vidriga som jag upplevde i 3-4 år efter jag slutade med p-piller är typ tillbaka i kanske lite mindre skala. Värmevallningar, tappar håret, hyn i ansiktet så oljig att det är vidrigt, men på resren av kroppen dö torr! Känns som att hela halsen svullnat upp fastän att den inte gjort det och ont i halsen. Sen så är jag så förbannat trött att jag knappt pallrer mig ur sängen på morgonen! Någon mer som känner igen sig?

Vad skönt att den har kommit igång så att du kan starta upp igen Frazze.

Det låter som jobbiga symptom efter avslutandet av Progynon. Hormoner är jobbiga grejer och det är nog rätt vanligt att må lite dåligt. Särskilt om man är känslig för det. Själv har jag mått förträffligt över Progynonet och Procren då jag sluppit mina svåra pms-besvär. Att mina bröst har blivit enorma och att jag ökat lite i vikt är däremot pest.

Imorgon bitti åker vi Äntligen!
  • niki74
    TyckOmMig skrev 2015-11-09 17:28:35 följande:

Ni som går på gamla AVA har Veronika koordinatorn bytt mailadress?Försökt nå henne ett par gånger förra veckan ännu inte fått svar?Hon brukar nämligen alltid svara snabbt...

Hon mejlade mig i fredags,så hon är i alla fall på plats. Hon brukar ju svara snabbt så det låter konstigt att hon inte svarat. Imorgon lär jag träffat henne.
  • niki74
    TyckOmMig skrev 2015-11-09 21:56:20 följande:

Tack för svar vänner-visade sig att mina mail hamnat i deras skräppost vilket aldrig hänt tidigare alltid också fått snabbt svar på mina mail.Är så förtjust i varma goa Veronika och hon ger alltid fina ord på vägen och även Dr Lauktins och embryologen Grunskis är så proffsiga.Nu är jag lugn efter svar på mina funderingar för tillfället hos dom till det kanske blir fler syskonförsök.

Det har hänt en gång för mig med att mitt mejl hamnade i deras skräppost. Bra att du fick kontakt med henne tillslut.

Ja,Veronika är verkligen en klippa att ha i den här processen.
  • niki74

Hej på er! Jag har ju läst massor av gånger i tråden om hur kladdigt det är med Lutinus och nu vet jag det av egen erfarenhet.

Jag blir bara lite oroad över att det är så mycket som kommer ut. Har det varit så för er andra också. Får man verkligen rätt nivåer av progresteron när en del kommer ut?

• niki74
    Frazze skrev 2015-11-11 15:28:01 följande:

Nu har jag skrivit till ett ställe i Sthlm och frågat om de kan hjälpa mig med mina hormoner. Mår så förbannat skit efter progynonet och allt! Känns som att sköldkörteln gör kullerbyttor i halsen typ. Men det är ju inget fel på mej inte! Det är väl därför jag tappar hår och sover 12 timmar för att vara utmattad resten av dagen. Koncentrationen ska vi då inte tala om. Nu får vi se om jag kan få svar.

Usch Frazze, det låter riktigt jobbigt! Hoppas att du kan få hjälp för så där ska du ju inte behöva ha det.

Låter verkligen som du fått en ordentlig obalans.
  • niki74

Imorgon bitti är det dags för oss att sätta in emrbyo/embryon. Sitter här och läser artiklar om att det är "vanligt" med microproppar om man är lite äldre (jag är 41).
    Hur många av er har tagit Trombyl eller Fragmin efter ET? Vart har ni fått det utskrivet?
    Jag får väl diskutera med läkaren imorgon, men eftersom detta är vårat första försök misstänker jag att de inte tycker att blodförtunnande är viktigt.
    Borde jag stå på mig?

• niki74

Grattis till giftemålet WeemeSkrattande! Kul!

Jag har testdag på tisdag. Det är nervöst. Har i stort sätt inte haft några känningar alls, men idag känner jag mig öm i "mensmagen". Funderar ju självklart på om det även kan vara mensen som är på gång.
    Kommer mensen igång även fast man fortfarande äter medicinerna?

• niki74

Hej på er!

Är det någon av er som har använt sig av Werlabs på senare tid? När jag skulle göra alla mina tester för ED för 1 1/2 år sedan så fanns det speciella tester för IVF. Nu när de finns i min stad och vi ska försöka oss på ett syskonförsök, så finns det inte längre några speciella tester för IVF. Vilka tester/vilken rubrik har ni valt?

• niki74

Hej! Tidigare kunde man ta alla tester man behövde genom werlab, men det verkar inte gå nu. Vart har ni vänt er?

Det här är vad behöver;

For frozen embryo tranfer will be needed following blood test :

- HIV, hepatitis B, hepatitis C, Anti Hbc, Syphilis

- TSH, free T 4

- APTT

Helt ärligt så vet jag inte ens vad allt betyder. APTT? Anti Hbc?

Svar på tråden AVA klinik i Riga