• bryoniaa

AVA klinik i Riga

Nä nu börjar jag bli irriterad och orolig! Planerad ÄP på måndag men nu meddelade kliniken att det inte blir förrän onsdag iaf pga att donatorns folliklar växer så dåligt. Jag har tagit progynon nu i snart 3 veckor och redan halvvägs var min slemhinna tjock nog för att kunna göra en återföring. Har ni andra också tagit progynon så här länge (3 tabl/dag) innan ni börjat med progesteron? Undrar verkligen om slemhinnan är mottaglig efter så här lång tid med progynon?

Någon här som gått på Serum - hur stimulerar de efter en nedregleringsspruta vid färsk återföring?

• bryoniaa
    Redan47 skrev 2017-08-05 09:07:53 följande:

Serum - behandlingsprogram individuellt , men min plan har då varit start 4mg till slutet cykeln 8mg. Återföring dag senast 19-22.

Redan, tack för svar! Har det varit FET återföring med progynon eller ET (stimulering samtidigt med donator)?  
    Maran73 skrev 2017-08-05 11:12:32 följande:
    Kollade i kalendern, vi hade ÅF prick tre veckor efter start Progynon (samma dos). Och start Progesteron var 4 dgr innan ÅF. Var också orolig över slemhinnan/implantationsfönstret, fick svar att "dooooon't worry! We have all that under control!" Så bestämde mig f att lita på det. Men klart man blir lite ängslig när man investerat så mkt tid, energi, pengar och känslor! Vad säger kliniken då?
    Tack för svar! Säger samma sak till mig som till dig 'dont worry' och nu kände jag att Veronika blev till slut lite irriterad på mig för att jag frågade flera gånger och bad mig ta det lugnt Skrattande. Enligt henne är det här inte ens lång stimulering men jag har tagit progynon nu i snart 4 veckor! (utan progesteron). Men måste väl bara lita på dem, vad annat kan jag?? De är precis pengen det handlar om, man betalar mycket för att det ska funka. Hur gick det för er, fick ni plus?

• bryoniaa
    Maran73 skrev 2017-08-08 18:08:56 följande:

Ha ha, klart man frågar, vore bättre om de var lite mer exakta när de svarar, typ "inte längre än X antal veckor får gå mellan start Progynon/nedregleringssprutan/ngt annat, och återföring". Då skulle de nog få färre ängsliga mejl tippar jag på...

Jo då, plus på första ÄD-försöket, i vecka 20 nu. Halvvägs!!! Unga pigga ägg var tricket.

• bryoniaa

Maran73: äh, paddan krånglar. Grattis till plus!! Så längre tids progynon är kanske inte så dåligt iaf

• bryoniaa

Är så ledsen och orolig...fick mail idag från AVA Riga att av 8 ägg vid plock (visst var de få?!) så finns det endast 4 embryon kvar dag 3. Vi ville göra återföring dag 5 men undrar om det finns kvar nåt att återföra...? Och som vanligt så försöker Veronika bara verka positiv och släta över allt men jag läser ju hur ni andra haft många fler embryon dag 5. Läste MammaDAs inlägg då tidigare och tänkte att hon bara måste ha haft dålig tur med donator men nu verkar jag också få samma kassa utdelning. Borde inte kliniken ta mera ansvar? Om de inte har nåt att återföra dag 5 (vilket de så klart har, de kommer att återföra fast en jättedålig blastis) så får man som patient betala nästan 2000 eur. Visst läste jag avtalet då men trodde aldrig att utdelningen skulle vara så här kass dag 3. Vår donator är 28 år.

• bryoniaa

Maran73; tack, nu behöver jag många tummar...är så besviken på AVA just nu att det inte går att beskriva i ord.

• bryoniaa

Maran73; tack för pepp! Jag hoppas förstås men inser hur dåligt detta kan sluta...kram och härligt att du lyckades!

Efter många ivfer vet jag att stimuleringen kan gå helt fel och då kommer det ut dåliga ägg även om det inte är fel på äggen. Och detta gör mig så arg! Att en klinik som inte är den billigaste och marknadsför sig som en bra klinik inte kunnat göra bättre! Just nu ser det ut som med mina egna ägg som är 15 år äldre...hade jag vetat det här så hade jag kunnat köra en ivf till

Jag tycker verkligen att kliniken ska ta mer ansvar, särskilt som de inte ger mer info om donatorn än de ger......och vår donator har två barn så man tror ju inte att hälften av embryona dör..

• bryoniaa

UndrandeSökande och Maran; tack för att ni frågar ???? Det har gått bra idag men tyvärr var utfallet precis så dåligt som jag befarade ???? Vi fick tillbaka två men ingen toppkvalitet tyvärr. Och en som de ska vidareodla men jag vet ju redan nu att den inte kommer att gå att frysa. Så är fortfarande besviken på kliniken även om jag inte sa det till dem för ville inte känna frustrationen. Så nu hoppas vi på dessa men skulle faktiskt inte alls ha lust att betala fullt pris för ett sådant här utfall...

• bryoniaa

UndrandeSökare: förstår att ni gjort dubbeldonation? Och ni gjorde dna fragmentationstestet? Vad fick er att göra det? Finns det ngt labb i Sverige som gör det?

• bryoniaa

Maran; tack ???? Man skulle ha trott att det blir bättre embryon med så mycket yngre ägg, det var därför vi valde att nu gå vidare med ÄD...och kanske inte läge att gräma sig just nu men visst suger det här det kan jag inte neka. Fick precis samma kvalitet av mina egna ägg..

Svar på tråden AVA klinik i Riga