• La Conejita

Tror jag kan ha sabbat min graviditet. Är i Spanien en vecka på semester och bor här cirka två kilometer från närmsta mataffär, så jag går ju inte och handlar varje dag. Ikväll gick jag och kassarna med varorna vägde väl 4-5 kg och det är en riktigt backig väg att gå. Går inte fort, för det orkar jag inte, men det kan ha varit mer än nyttigt i det här skedet ändå. När jag kom hem såg jag nämligen att jag fått en blödning! Och inte bara lite rosa flytning, utan rött blod. Just nu tycks det ha övergått i en beige/brunaktig flytning, men fy så orolig jag är. Jag trodde att det här att man inte får lyfta tungt gällde över 10 kg. Bör man undvika att bära matkassar en längre sträcka också? Det verkar så! Känner mig som en idiot om jag genom den här promenaden framkallade ett missfall.

• La Conejita
    Provence1 skrev 2017-06-15 10:36:05 följande:

Är fostret såå känsligt för stress?!??

Personligen tror jag inte det. Visst, de sa till mig att jag inte fick gå och handla på stormarknad eller kolla på nyheter, men jobba fick jag och det är ju klart mer stressframkallande. Jag gick och handlade och jobbade och tampades med någon riktigt elak kund på jobbet en av ruvardagarna och twinsen fäste ändå.

Hade nog blivit ledsen om min familj inte frågat om födelsedagen, så klart att de vill fira en. Passar det inte får man väl förklara det. De tänker sig nog inte att kalaset ska vara en stressor, utan något trevligt.
  • La Conejita
    Maran73 skrev 2017-06-15 11:24:24 följande:

Tror inte d e missfall, verkar ju vara sååå vanligt m blödningar vid ÄD! För visst var det ÄD du gjort? Hade själv mer el mindre oavbrutet färgade flytningar/småblödningar samt en större blödning (som mens under en dag) fr v 4 t o m v 8 ungefär. Vilken vecka är du i? Kram kram

Hoppas inte. Jag är riktigt orolig. Det slutade blöda när jag kom hem efter promenaden. Jag är i vecka tio. Och ja, har gjort äggdonation på AVA Riga. Kram!
  • La Conejita

Som sagt var det har slutat. Tack för ert stöd. Och jo, de har sagt till mig att jag inte får lyfta tungt (även under graviditeten, Veronika gav mig hårda restriktioner pga blödningarna), men de har ju inte definierat tungt, så jag har utgått från den danska studien om max 12 kg . Jag är singel, så jag måste bära matkassar, men jag undviker att köpa för mycket på en gång.

Har ett ultraljud inbokat den 4 juli. Det känns som alldeles för långt bort. Kanske kan gå och testa hcg ett par gånger i nästa vecka för att se om det ökar, det ska fortfarande öka så här tidigt.

• La Conejita

Vårtväntrum: Förstår din ångest. Hade definitivt testat med graviditetstest senast 14 dagar efter äggplock. Vill inte dra ut på väntan mer.

Bryoniaa: Min donator är 27 år.

• La Conejita

Åh, Vårtväntrum, grattis! SÅ roligt! Sa ju att du skulle testa med sticka och inte dra ut på plågan.

• La Conejita

Jag gjorde insättningen (av två embryon) på den tjugoandra dagen av progynonbehandling. Det var mitt första försök och båda fäste. Är nu i vecka 18 med tvillingarna. Min donator var 27 år. Det kändes lite gammalt, med tanke på att andelen ägg med kromosomfel ökar med åldern. Men de sa att hon donerat förut och att det lyckats vid första försöket och hon verkade bra i övrigt så jag valde henne ändå.

• La Conejita
    TyckOmMig skrev 2017-08-10 09:20:12 följande:

Grattis till graviditeten med tvillingar!

Min donator var 28 år och jag har ju lyckats alla mina tre försök satt in två embryon alla gångerna -två tvillingpar och sista försöket släppte ena tidigt men blev vår minsting oändligt älskade barn!

Jag har haft insättning dag 19.

Tack! Är så glad, även om graviditeten gör mig trött.
  • La Conejita
    Provence1 skrev 2017-08-10 09:58:01 följande:

Wow såå kul att höra!! :) jag har transfer om 1,5v

Ni som blivit gravida, kände ni det på er? De 2v man ska vänta innan man vet helt säkert kommer bli 2 lååånga veckor:/ bävar lite för dem...

Nej, kände absolut ingenting, så jag trodde inte det tagit.
  • La Conejita

Bryoniaa, jag förstår att du är besviken. Hoppas det går bra ändå. Man kan ha tur och man kan ha otur. Jag hade turen att få ut 15 ägg. 14 befruktades och sen blev det 11 av mycket bra kvalitet och tre av medelbra.Men de sa om min donator innan jag valt henne att hon donerat innan och att det lyckats på första försöket. Det bidrog lite till att jag valde henne. Jag fick två att välja på och föredrog denna men befarade lite att hon var för smal, att det skulle inverka på behandlnssvaret på nåt sätt. Men så skrev Veronika det om att hon donerat tidigare och att det gick bra och då var saken klar.

• La Conejita

Hoppas det gick bra idag, Micro, och lycka till imorgon Provence1.

Angående att kliniken inte undersöker fertiliteten hos donatorerna via blodprov som mäter FSH och AMH är det helt ny info för mig och det låter häpnadsveckande. Så dåligt.

• La Conejita

Vad roligt att läsa goda nyheter från Provence och Missne.

Angående AVA och att de inte tar hormonprover har jag mejlat Veronika om det. Det stämmer att de inte gör det, men däremot gör de ultraljud och antral follicle count på donatorerna och de måste ha minst fem på vardera äggstock för att godtas, det antalet tycker de är ett bra tecken på att donatorn kommer svara bra på stimuleringen. (Och för övrigt tycker jag det verkar vettigt att inte stimulera donatorerna för hårt, för att inte riskera överstimuleringssyndrom och för att få bättre kvalitet på äggen.) Om donatorn har barn ser de det också som ett tecken på bra fertilitet.

Jag är osäker på om deras gräns för antal folliklar vid AFC verkligen är vettig. Ids inte googla tillräckligt för att skapa mig en bild av det; min graviditet fortskrider ju hittills bra så det känns inte jätteangeläget. Har läst på ett par sidor bara och det verkar lite lågt. Minst 15 vid AFC var det en klinik som tyckte var lägstanivån, se här: www.fertilitysourcecompanies.com/the-egg-donor-selection-process/

• La Conejita
    Provence1 skrev 2017-09-05 15:53:54 följande:

HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart

Återkommer kram till er alla så länge

Stort grattis!
  • La Conejita
    bryoniaa skrev 2017-09-07 11:11:38 följande:

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Provence; grattis till plus!

Fy så synd. Beklagar. Hoppas att ni hittar någon klinik som kan hjälpa er. Tycker Invimed och en till i Polen verkar bra och Serum och Life Clinic i Grekland med.
  • La Conejita
    La Conejita skrev 2017-09-13 18:13:42 följande:

Fy så synd. Beklagar. Hoppas att ni hittar någon klinik som kan hjälpa er. Tycker Invimed och en till i Polen verkar bra och Serum och Life Clinic i Grekland med.

Samt AVA i S:t Petersburg om man har råd och kan vara borta från jobbet i fem dagar när man åker dit för insättning.
Svar på tråden AVA klinik i Riga