• LinaEm

AVA klinik i Riga

Leia: När jag slutade med nedregleringssprayen under IVF-behandlingarna så tog det FLERA veckor innan biverkningarna som värmevallningarna slutade helt och hållet! Jag var också superorolig att de gjort så att jag verkligen kommit i klimakteriet, men som tur var slutade det till slut!

Vad läskigt med dina reaktioner med krånglande blodtryck och annat! När jag kom till en kinesisk akupunktör sa hon att jag samlat på mig en massa vätska under de kraftiga hormonbehandlingarna som IVF innebär och att min kropp mådde superkasst! Så nu går jag under sträng behandling med örtmediciner och akupunktur två gånger i veckan för att förbereda kroppen inför ÄD. Vet inte ännu om det funkar, det enda jag märkt att jag faktiskt gått ner i vikt, så förhoppningvis är jag på väg mot ett friskare LinaEm! Meddelar här om resultatet!

• LinaEm

mrseightball: Läkaren i Riga är jättebra och berättar allt (långsamt och tydligt!) om de tänker långtidsodla eller inte. För oss berodde det på min sambos spermier. Är de av sämre kvalitet långtidsodlar de, är de av bättre kvalitet långtidsodlar de inte. Dessutom rekommenderar de att sätta in två ägg (och som du säkert ser här i tråden är det flera där båda grynen fortfarande växer och frodas!) eftersom det ökar chansen. 

Fråga på bara, jag var också jätteorolig innan vi åkte dit (10/2) och frågade massor här i tråden! Jag blev lugnad så att jag till slut bara längtade efter att få träffa dem på kliniken! Jag säger som övriga, det är lätt att hitta! Det finns kartor över Riga på flygplatsen, ta en sådan så klarar ni er!

Nidra: Åh, grattis! Vad roligt att få se de två hjärtana!! Kram!! 

• LinaEm

Chockad: Vad kul!! Håller tummarna för blastisarna!

Jag har fått ändrad behandlingsplan, så jag ändrar mitt datum i listan! 

Inväntar start:

På gång: 
    Ungkvinna FET troligen 23 dec 
    LinaEm prel ET 29 april
    IVFdagar prel ET 18/4 
    MrsCelan prel ET 2/5 
    Bollan FET mars-april 

Ruvare: 
    Hinos syskonförsök, ÄD 19/2 testdag 6/3 

Gravid:
    IGOR: FET gravd BF 110403. Planerat snitt den 15/3-11. 
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10 
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar

• LinaEm

Chockad: Berättade du för VC att du ruvar (om det är jobbigt att berätta om ÄD kan man säga att det är en IVF)? Det står i FASS att det inte finns några kända risker vid användning av Kåvepenin under graviditet, men att man ska rådgöra med sin läkare. Sa Nadia om det fanns något annat penicillin som de rekommenderar? Svårt, för du måste ju få hjälp med din öroninflammation! Du kanske kan ringa till sjukvårdsupplysningen och höra vad de säger. 

Hymafr: När vi var i Riga för första besöket prisade dr Violeta vårt svenska högkostnadsskydd för läkemedel och sa att om vi har möjlighet så kan vi be en läkare i Sverige skriva ut alla mina mediciner. Så vi gör så. Men om man inte har någon läkarkontakt så går det jättebra att hämta ut all medicin i Riga!

• LinaEm

Mrs Celan: Vad kul att ni äntligen fått donator!! Var det lätt att välja? Vår ET har blivit uppskjuten av olika skäl så vi väntar fortfarande på förslag på donatorer! 

Chockad: Det gör ju så himla ont med öroninflammation, det är ju det värsta! Hoppas att Nadia kan rekommendera någonting åt dig i alla fall!  

• LinaEm

Hinos: Åh, vad roligt!! Stort grattis!!!

• LinaEm
    Mrs Celan: Förra veckan fick vi också en helt ny behandlingsplan med två veckor senare ET. Men jag tror att det berodde på att de hade doset fel mediciner till mig. Eller så har de bara väldigt mycket..

Jag är glad, vi har äntligen fått välja donator!
  • LinaEm

Vi har bara berättat för ett fåtal (föräldrar, och någon enstaka kollega) att vi har svårt att bli gravida och gjort olika slags hormonbehandlingar (specificerat mer för föräldrar än kollegor). Men den enda som vet om att vi valt att gå vidare till äggdonation är min mamma. Inte ens min mans föräldrar vet om detta. Att inte berätta för dem är ett val min man gjort. Självklart ska vi berätta för barnet, och jag antar att fler kommer få veta det då. Det är ju inte som att barn är särskilt hemlighetsfulla av sig! Glad 

• LinaEm

Hej!
    Jag tror inte heller att det funkar med läskvittens om man har en webbmail som Yahoo eller Hotmail (rätta mig gärna om jag har fel!).

Men jag tipsade en annan i någon av trådarna som inte fått svar att kolla sin skräppost, och där låg svaret från Riga!!

Själv har jag också haft problem att jag inte fått svar, men då har det inte berott på Riga, utan på att min egen mail strulat och inte släppt fram deras mail... Känns ju sådär!

Håller med om att om man har många frågor är det lätt hänt att de bara svarar på en av frågorna. Trots att de skriver i varje mail att man ska inte tveka att fråga!! Glad Men de är väl lika stressade som en annan...

Svar på tråden AVA klinik i Riga