• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Cissi 8101 skrev 2012-04-23 09:02:58 följande:
    Idag ska jag till gyn och se hur jag har svarat på progpillren. Det jag tycker är lite underligt att vi inte har fått fler direktiv. Vi ska inte till Riga förrän prell 7 maj. När vi frågade Nadia tyckte hon det var för tidigt att boka flygbiljetter och boende. Så jag antar att ser allt bra är det väl bara att vänta? 
    Ja, vi fick veta bara någon dag innan, mycket hinner ändra sig. Donatorn genomgår ju precis som ivf behandling och äggen plockas ju först när de är mogna. Ha is i magen, köp inte biljetter i onödan, datumet brukar ändra sig. 
  • MrsCecilia
    Cissi 8101 skrev 2012-04-26 09:24:10 följande:
    Jag börjar bli nervös.. Vi har datum 7 & 10 maj nu prell och nästa vecka får vi nog mer exakt veta :) Funderar på hur ni gjort det med pengar? Vad har ni betalt, jag känner mig osäker på hur mycket detta kommer att kosta. Vi vill ju även betala för att frysa om detta går. Har ni växlat innan eller bet allt med kort? Börjar dessutom få lite ont i ena äggstocken och är livrädd att få någon infektion så vi inte kan genomföra detta.  
    Vi har oxå betalt med kort varje gång. Jag brukar även passa på att köpa mediciner där. Själv åker jag nästa vecka, alldeles själv utan maken. Känns pirrigt att flyga själv...
  • MrsCecilia

Nyss hemkommen från Riga. Strålande sol och 20 grader. Nu ruvar jag på två embryos som är morulor.

Jag måste ta HCG-prov den 16 men min gyn vägrar skriva remiss. Hur gör ni andra? Hur ska jag lösa det? 

• MrsCecilia
    På gång:

Cissi8101 -  Äd nr 1 runt 1/5  
    sissan - juni fet 
    Tistel -  
    ahm66 - första ET ca 7 maj (haft 2 FET tidigare) 
    The75-FET 24/4 

Ruvare:

MrsCecilia -  Laparotom 13/2, FET2 3 Maj. TD 16/5

Gravid:

Mammsen2012 - (första ÄD) Bf 14/10 2012 ("Minis") 
    Stjarngata - FET Tvillingar BF 2012-06-10 
    BollanB - ET 14/11, tvillingar BF 2012-07-31 
    Chockad - ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    Tjobabi - 2 embryon 5/9 (första ÄD) BF 2012-05-28 
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD), BF 2012-07-10 
    Kvickan - ET 9 mars (ÄD 1) Bf 2012-11-26 

Fått Barn: 

Pysseltomten - Flicka född 120302 
    Akkie77 - Theo, född 110622 
    The75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Nidra - tvillingar september 2011 
    Hoppfull10 - Flicka 111022 
    Siv77 - trillingar; en Pojke + två Flickor december 2011 
    IVFdagar - Flicka 120120
    Ahavamaria - Flicka 120415

• MrsCecilia
    Tjobabi skrev 2012-05-03 21:04:35 följande:
    Vart bor du? Finns det en privatklinik i närheten? De brukar hjälpa till att ta blodprov.
    Jag bor i Sthlm, jag brukar gå till en inne i stan men hon bara krånglar just nu. 
  • MrsCecilia
    TyckOmMig skrev 2012-05-02 22:40:28 följande:
    Är så glad över att denna tråd finns och ger oss hopp om att kanske kunna få ytterligare ett barn till framöver-vi som bara ligger i startgroparna-vad gör man egentligen där första gången mer än samtalar-känns lite onödigt för vår del åka dit bara för att dra sin historia varje par har ju en unik bakgrund bakom sig men den har dom ju redan fått via formulär...provtagningarna ska vara klara tills den 22/5 då vi ska till Riga är det själva upplägget som redovisas för än då och hur det är planerat för just oss man går igenom?Startar man sedan då man får mens nästkommande period med nedreglerande?Hur mår man av den medicinen verkar vara väldigt individuellt vad jag fick höra idag då jag passade på att undra då jag hade telefonkontakt med sköterskan ska till läkare den 11/5 för ett UL och ta proverna inför resan men vill ju helst slippa åka i onödan utan bara när själva överföringen görs.Antar att vi bara är rastlösa som är nya i detta- dagarna sniglar sig fram trots att det är så fin väder man borde nog njuta här och nu!Men skriv gärna och berätta lite för oss som är nya hur det på ett ungefär går till är ni jättegoa.Hur ni mår under tiden ni medicinerar och väntar.Känner att jag behöver förbereda oss på vad som komma ska!
    Jag var på ett första besök innan vi började i februari förra året. Jag tyckte det var jättebra. De tog prover, gick igenom historik osv. Vi åkte över dagen då. 
  • MrsCecilia
    The75 skrev 2012-05-04 07:36:06 följande:
    Hej
    Då är vi två som ruvar just nu :0) kul jag har känt mej lite ensam i den kategorin ;0)

På måndag är det dax för mej att ta hcg provet och progesteron men jag har inte tidigare tagit progesteron prov så jag undrar om någon här vet vad det värdet "bör" ligga på? För att vara bra :0)
    Vad roligt Håller tummarna!
  • MrsCecilia
    Cissi 8101 skrev 2012-05-04 08:51:18 följande:
    Välkommen hem Mrs Cecilia. Vi ska vara där på måndag mellan 09-12 så vi åker på söndag. Sen ska jag vara där på torsdag kl 16.00. Shit va dyra flygbiljetterna blivit. Höll på att få en chock när vi kollade igår! Har ni några tips på vad man kan göra de dagarna man är där? Om jag förstår det rätt så spenderar man rätt lite tid på kliniken.
    Ja, herregud, betalade nästan 4400  för resan. 

Lite tips: Zoo, alla roliga köpcentrum, gamla stan, centralmarkrnaden, ta med ett hänglås och häng på kärleksbron, liten båttur runt Riga, spa, kyrkor, stranden..Det finns hur mkt som helst. 

På airbaltic shuttelbuss eller taxi finns en suverän karta med massor av tips. Och guiden över Riga som finns vid färjeterminalen.

Jag köpte Riga boken, där finns en massa bra tips.  www.bokus.com/bok/9789174250657/riga/
Svar på tråden AVA klinik i Riga