• Maran73

AVA klinik i Riga

Hej på er!

Imorgon är det (ta i trä) äntligen dags f transfer! Varit otålig stundvis men nu känns det som att jag knappt hunnit blinka sedan jag kontaktade AVA ang ÄD första ggn i... februari någon gång.

Hela TIO blastos blev det, varav iaf nio är av mkt bra eller bra kvalitet (vad de kan se). Resultat av PGS får jag på plats imorgon. Ett embryo in. Pirrigt! Spännande! Roligt! Ja, ni vet ju...

Kramar

• Maran73
    Frazze skrev 2017-04-12 15:32:50 följande:

Hur har det gått Maran 73?

Tack, bara fint! Precis hemma i Stockholm igen m ett stort, superfint embryo med normal kromosomuppsättning i livmodern. Jätteglad! 8 normala i frysen. Kul träffa koordinatorn och läkaren "in person", mkt trevliga! Hoppas hoppas på plus men det är ju en känslig process så det känns toppen att ha så många i frysen om det inte går vägen denna gång. Testdag redan nästa torsdag, är ju dag 6 idag för embryot.

Tack för lyckönskningar, håll tummarna snälla! <3
  • Maran73
    Vårt väntrum skrev 2017-04-19 14:04:45 följande:

Ni som åkt till riga över dagen, vilka tider har ni kunnat boka flygen mm då?

Måste nog åka själv nästa gång och funderar på å göra det över dagen istället.

Men just nu är jag så ledsen och arg så jag kan inte tänka..

Hej! Vad tråkigt, vad har hänt?

Vi har åkt tre ggr över dagen, och då vid 7-8 på morgonen, mellanlandat vilket blir billigare, framme vid hmmm 11.30-13.30 (bokat efter vilken tid vi fått på kliniken förstås). Tillbaka på e.m. från ca 15 och framåt, också beroende på vilken tid vi behövde vara på kliniken och ungefärlig tidsåtgång. Vår erfarenhet är att de ansträngde sig t det yttersta att det skulle gå snabbt o effektivt eftersom vi haft flygtider att passa. Det har varje gång gått att åka direktflyg på drygt en timme, men det har blivit ganska mkt dyrare.
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-04-19 21:07:49 följande:

Nu var det ett tag sen jag hade tid att läsa i tråden och jag ser nu att  Undrandesökande blivit gravid, grattis till dig! Hoppas det gått bra för Maran73 också.

Idag var jag på ultraljud för att kolla endometrium och den var 6,5 mm, vilket fick godkänt. Vet inte vad som är vanligt i detta skede. Tur att det gick bra. Det känns lite nervöst nu när det börjar närma sig. Är lite rädd att nåt hinder ska dyka upp på vägen, som att spermaleveransen från spermabanken (äckligt ord!) i Danmark inte kommer fram i tid innan äggplocket som sker ungefär på måndag. På tal om det, sperma, så undrar jag vad ni tänker om att kliniken använder ICSI som standard. Jag tror att jag kommer avstå från att använda det, vill hellre att det sker ett naturligt urval i viss mån så att de bästa simmarna befruktar äggen och att om det är några dåliga ägg som det ändå skulle bli missfall av sen inte blir befruktade. Det känns som att risken att det bara skulle bli några få befruktade ändå är liten om man använder sperma från en donator som har bra sperma, som har funkat innan på andra.

Hej! Så spännande! Har de sagt när ET kommer att bli? Jag hade 6,3 mm två veckor innan insättning, och slemhinnan hann växa till 9,4 (eller om det var 9,6?) på de två veckorna. Så det blir säkert jättebra! De brukar väl öka på dosen Progynon tror jag om slemhinnan är lite tunn, samt rekommendera E-vitamin (av ngn anledning jag inte är insatt i). Jag vette sjutton om inte det naturliga urvalet blir lite satt ur spel när de "föser ihop" ägg och spermier i ngn slags skål, de behöver ju då inte simma varken särskilt långt eller särskilt snabbt?.... Dåliga ägg kan ju också bli befruktade? Det är ju i många fall först på ett senare skede de stannar av i utvecklingen och inte precis vid/efter befruktningen? Men, jag är lååångt ifrån insatt i detta, mest lite tankar o funderingar... Glad Själv tycker jag att ICSI är bra, det innebär en liten risk men för mig/oss övervägde fördelarna då vi nu har hela 8 stycken eskimåer i frysen, med normal kromosomuppsättning (gjorde även PGS på våra embryon), att tillgå om detta försök skiter sig. Vilket vi snaaart får veta, lämnade blodprov idag och ska göra hemmatest imorgon bitti. To be continued! Skrattande   
  • Maran73
    Frazze skrev 2017-04-20 15:44:29 följande:

Åh håller allt jag kan! Hoppas hoppas hoppas! Blir spännande läsning i morgon. Själv ska jag på vul imorgon och se om där är nåt hjärta där inne el om det stannat av. Usch för denna väntan

Tack Frazze! Jag fick faktiskt ett sms nyss från Werlabs att provsvaret redan är inne... Men jag VÅGAR INTE TITTA!!! Aaaaaaahg!

Okej....okej... jag MÅSTE (och vill) förstås titta men just nu står mannen och lagar mat, sonen gnäller över att vi jämt är sena med middagen osv osv, vi får sätta oss tillsammans vid datorn efter maten när lugnet lagt sig...

Återkommer!

Har du några känslor av att ngt är fel, eller är det mest den "vanliga" nervositeten som talar? Det är ingen lätt grej detta! Hoppas hoppas att du får se ett litet <3 !!!
  • Maran73

Jaaaaaaaaaaaaaas!!! Jag är PÅ SMÄLLEN! Det GICK faktiskt!!!!!!!! <3 Så fantastiskt glad! HCG var på 81, ingen tvekan alltså. Nu ska jag bara vara lycklig innan det allmänna nojjandet träder in (känner mig själv vid det här laget, haha).

• Maran73
    Frazze skrev 2017-04-21 12:29:55 följande:

Tyvärr så fanns där inget hjärta där inne idag. Det hade slutat utvecköas för säkert 2 veckor sen, så det blor skrapning i nästa vecka tyvärr! Lycka till alla andra nu.

Nejnejnejnejnej, fy faan så skulle det ju inte bli!!! Hade en så bra känsla när du beskrev... så ledsen!!! <3 Får jag fråga hur gammal du är? Det känns som att just MA blir vanligare m åldern, verkar som att det mkt oftare skrivs om det i de 40+ trådar jag är med i eller följer, än om "vanliga" missfall... men kan ha fel. Ååååh vilket uschligt besked Frazze! Stor gigantisk tröstkram.
  • Maran73
    Frazze skrev 2017-04-21 18:35:42 följande:

Hej! Nu har vi sovit i några timmar hela familjen. Det behövdes kände vi alla tre. Jaså är det vanligare med Ma än mf i vår ålder? Jag fyllde 39 i Januari men är långt in i övergångsåldern och har ett Amh på 0.1 nu. Vi ska fortsätta försöka den normala vägen så länge det går och sen återgår vi till våra frysta blastisar i Riga. Men då måste jag ha ett jobb först och det är ju inte helt lätt att få tag i. Hoppas nu verkligen att allt går bra för dig Maran 73! Keep us posted om hur det går!

Aha, ok! Nej alltså, det KÄNNS som att det blir mkt vanligare men jag har absolut ingen statistik el så att luta mig på. Härligt att ni har eskimåer att tillgå!!!
  • Maran73
    Missne skrev 2017-04-21 20:54:57 följande:

Maran: Stort grattis till plusset Så fantastiskt kul.

Frazze: Beklagar verligen ert MA. Såå tråååkigt.

Tack snälla du! Börjar sjunka in nu, tog FÖRSTÅS ett hemmatest imorse också, bara för att äntligen få SE det där efterlängtade plusset på stickan. Så fantastisk känsla! <3
Svar på tråden AVA klinik i Riga