• niki74

AVA klinik i Riga

Frazze; Om jag var du så skulle jag förmodligen inte sova en blund i natt! Jisses så pirrigt! Jag har läst här att du varit väldigt orolig över att du inte känd något graviditetstecken och över att du haft blödningar. Det är att kastas mellan hopp och förtvivlan hela tiden. Imorgon får du förhoppningsvis veta!

Själv så har jag precis fått min preliminära planering för behandling och insättning och jag är redan nervös!

Jag håller tummarna för dig och hoppas på ett plus imorgon!

• niki74
    Amberiah skrev 2015-09-23 18:47:36 följande:

Ultraljud idag. TVILLINGAR!!! Det ni!

Så fantastiskt, vilken dröm! Stort GRATTIS!
  • niki74

Hej!
    Hur har ni resonerat och bestämt er för vilka tillval ni vill göra? Jag frågade Veronika om att odla till blastocyst. Hon svarade att läkaren inte kunde se någon anledning av vi behövde göra det, men att vi självklart kunde göra det om VI ville.

Är det mer vanligt att bli gravid om man odlat till blastocyst? Jag vet inte på vilka grunder läkaren inte ser ngn anledning till att odla vidare till blastocyster. Kanske för att jag aldrig har varit gravid?

• niki74
    Kcb skrev 2015-09-24 18:50:33 följande:
    Vi valde att odla vidare till blasto, men det är enbart för att vi har lyckats bli gravida med det tidigare, men jag har inte lyckats så bra på 2-dagars som man har använt på IVF-kliniken i sverige. Detta plus att vi bara ville sätta tillbaka ett. Med 3-dagars rekommenderar de 2.

Det finns studier som inte kan påvisa någon statistiskt signifikant skillnad mellan 3-dagars och blastos, så jag tror att det är det de lutar sig mot.

Men odlar man vidare till blasto ska man vara medvetna om att enligt statistiken så är det bara ca 25% som är tillräckligt bra för att frysa, så antalet embryon att frysa kan minska ganska drastiskt!

När det gäller andra tillval så är det nog bäst att läsa på själv och bilda en egen uppfattning. Det verkar finnas forskningsstudier som visar på både effekt och inte effekt när det gällr de flesta tillvalen, så jag tror att man får läsa på och bilda en egen uppfattning. Men det verkar ju inte vara något som försämrar chanserna, så det beror på vad man vill lägga pengarna på. Det viktigaste är att man själv tror på det! Sen är ju resten statistik..
    Tack för svar! Jag vill självklart lägga de pengarna som behövs för att öka chanserna att bli gravid. Det negativa med att odla vidare till blastocyster är ju som du skrev att många tyvärr inte klarar sig. Tyckte att Veronika skrev att det var så mycket som 40% som inte klarade sig i de flesta fall.
    Allt hänger ju rätt mycket på hur många ägg vi lyckas få av våran donator. Får man inte så många så känns det vanskligt att odla och kanske inte få några kvar i slutändan. Annars skulle jag köra på Blastocyster utan att tveka.

Det känns som om att de flesta som lyckats blivi gravida på det här forumet har odlat vidare till blastocyster och då tänker min oroliga hjärna att vi inte har någon chans om vi inte gör likadant. Samtidigt så borde man ju lita på vad läkaren säger. Åh, alla dessa beslut!
  • niki74
    Missne skrev 2015-09-26 13:30:02 följande:
    Jag odlade inte vidare, men lyckades . Satte in två 3dagars och ett är kvar nu i  25.
    Tack snälla Missne för att du delar med dig och GRATTIS till graviditeten! Det betyder mycket för mig att få ditt svar. Då ska jag försöka att "lyda" doktorns råd. Han borde ju veta lite bättre än jag
    Tog du några tillval? Som embryoglue osv?
  • niki74
    Frazze skrev 2015-09-28 15:13:04 följande:
    Oj oj oj! Jag tog första i torsdags vilket borde vara dag 10 och det blev 338 på det. Nu har jag tagit prov nr 2 precis så då får vi veta senare i em el imorgon vad det blev. Men det låter ändå rätt så högt för att vara dag 10 tycker jag! Eller? Jag är så chockad bara! Vågar väl inte glädjas fullt ut förrän om 9 månader när jag sitter här med en el två små knoddar i famnen. Man vet ju mer än väl vad som kan hända på vägen tyvärr. Men denna gången ska det då jädrans gå bra! Kram tillbaks!
    Åh så roligt Frazze! GRATTIS! 

Jag har förresten läst att man har högre HCG-halt i början av graviditeten om man är gravid med tvillingar.
  • niki74

En lite löjlig fråga..... Jag ska ta min Procrenspruta imorgon om allt ser bra bra ut på läkarbesöket. Jag har aldrig tagit sprutor själv förut så jag känner mig väldigt osäker på hur jag gör. Min sambo är spruträdd, så där får jag ingen hjälp Obestämd

Hur långt ska man stoppa in sprutspetsen? Greppar man bara tag i lite fett i navelområdet och tar den där?

• niki74

Jag tog Procrensprutan igår eftermiddag. Känner inte av några biverkningar alls och då börjar jag noja över att jag gjort fel.

Har ni andra fått biverkningar och när kom de? Kliade och sved efter sprutan så in har ju sliten kommit ivarjefall.

• niki74

Imorgon är det en vecka sedan jag tog Procrensprutan och igår eller idag är dagen då jag borde fått min mens. Men NADA! Brösten är jätteömma och svullna så ngt är väl på gång i kroppen antar jag.
    Fick ni er mens som vanligt eller kom den senare efter att ni tagit sprutan?

• niki74

Frazze - så hemskt tråkigt att höra om ditt missfall. Det är så mycket hopp och förtvivlan hela tiden på den här resan.

Jag själv känner mig nästan redan inställd på att det inte kommer att funka första gången för oss. Det gäller väl att hålla modet uppe och bara försöka tänka på målet.

Den här immunundersökningen ni skriver om...,vad innebär den?

Kram på dig!

Svar på tråden AVA klinik i Riga