• Siv77

AVA klinik i Riga

Hiram- Jag förstår vad du menar o det är klart att man oroar sig. Det är precis så som du säger, att det inte finns något normaltillstånd mer. Man känner sin kropp bäst ändå... Jag håller med dig om att de verkar rediga på AVA. I morgon bär det av för vår del o jg känner pirr i magen :) På onsdag äggplock o sedan långtidsodlas embryona i 5 dagar. Kommer alltså inte att ruva förrän måndag.

Lycka till i morgon Hinos, jag ska ha dig i tankarna.

• Siv77
    Uppdaterar mig. Nyligen hemkommen med pirr i magen. Fick tillbaka två stycken toppblastocyster i måndags :) Enligt läkaren var dessa skolexempel på perfektion Tyst Tyst
    Nu får man bara hoppas att min kropp klarar av att fästa dessa..
    Hur har det gott Von Hiram?? Kul att ses! Glad

På gång: 

Leia83 FET 13/5 (ca)
    MrsCelan ET 30/5 
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    Pysseltomten, ET 31/5

Smugs ET 13/6

Ruvare: 
    mimmi65 FET 28/4
    LinaEm ET 2/5
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
  • Siv77

TACK för alla lyckönskningar!! Det värmer!
    Det finns ju lite olika skolor om vad som är bäst.. att odla färre dagar= embryo har större chans att klara sig i kroppen. Odla till blasto o då "faller de svaga ifrån"  I vårt fall var det självklart att odla till blastocyster eftersom vi har så många IVF:er bakom oss. Vi ville helt enkelt inte chansa...
    Jag tror att man måste se till sin situation o välja utifrån det som känns mest rätt. Vi bodde på Hotel Gutenberg inne i gamla stan o det var helt ok. Efter två nätter åkte vi ut till kusten o Jurmala där vi bodde på Batic beach spa hotel. Där var det lyxigt :) Det var verkligen skönt att unna sig lite massagebehandlingar innan insättning för en rimlig peng. Vi vet ju alla hur mycket ens hårt sparade pengar är värda... Det hotellet kan jag rekomendera trots att en del i personalen var lite snorkiga iband.

• Siv77

Leia, vad ska HCg ligga på normalt? Jag vet att när jag testade vid IVF så sa de att det var noöö på mig.. Menade de att det var noll graviditet då?? Ledsen för din skull att det misslyckats!

Samma för er Tistel. Det är märkligt att det inte bara kan funka, när man känner sig så jäkla redo o taggad. Tack o lov så kommer ni ju att få ett gäng till frysen Tyst

Själv nojar jag som fasen.  Jag är på ruvardag 7 idag o jag har haft värk i livmodern sedan tidigt dag 2-3. Det liknar mensvärk, men är definitivt inte samma värk som vid våra IVF:er. Dock känns det som att det inte går att jämföra, för då har man haft molvärk efter operationen också.
    Är det någon som vet om man kan ha riktig mensvärk när man äter progynyn? Kan man få mens när man äter dessa?? I dag har jag fått lite bruna flytningar på pappret o är livrädd!!  Jag vill ju testa, men det känns på tok för tidigt trots att vi satt in blasto.

• Siv77

God morgon världen!
    I morse kl 03:50 fick vi vårt lyckligaste besked någonsin. Dubbla streck på testet för första gången på 5 år.
    Plus:et  skrattade oss i ansiktet Tyst Vilken underbar dag! Tror knappt att det är sant!!

• Siv77

Tack för alla gratulationer! Det känns härligt! Håller tummarna för alla ruvare Glad o grattis mrs Clean till er insättning.

• Siv77

Jag skulle ta mitt första HCG-prov igår, men då var det stängt på vårdcentralen. Tog ett idag istället o ska ta ett på torsdag. Jag vet att jag är gravid, då jag testat på RD 10 o RD 11, bara för att vara säker Tyst
    Jag har inte heller betalat någonting för blodprov.

• Siv77

Mrs Celan- Vad tråkigt för er att det inte funkade. JAg känner med er! Von Hiram-vi hörs när du orkar, tänker på dig/er!

Jag har mått jätte dåligt under den första tiden o i tisdags låg jag hela kvällen o spydde tarmarna ur mig. På natten fick jag en rätt så kraftig blödning o blev helt kall i hela kroppen. Åkte in på undersökning på onsdag vid lunch o där fick vi se hjärtslagen... Båda grät.. Läkaren vinklade UL:et o sa ; "Här har vi en lite o här har vi en till :) men vad faan... här är en till!!!"  Det var alltså tre små pickande/fladdrande hjärtan där inne. Det visar sig att ett av äggen har delat sig till två enäggstvillingar o det andra ägget har fäst en bit bort... Ja du Hinos, du vet ju hur chockad man känner sig Tyst Vi är överlyckliga!!!

• Siv77
    På gång:
    Tistel - väntar på datum för FET (förhoppningsvis början på juli) 
    Smugs - ET 22/6
    MrsCelan FET ?  
    LinaEm - FET prel 4 juli

Ruvare:

Gravid:
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• Siv77

Hinos- Det är fösta gången jag är gravid, så det är en chock! En lycklig sådan. Tack för länken.

• Siv77

Bollan-  Förstår att det känns för jävligt. Du ska inte ge upp riktigt ännu.. Har ett kompispar som var med om exakt samma sak. De gick igenom en förtvivlad vecka o trodde att det var kört. Nu är Axel 4 månader. Håll ut!! Kram på dig..

• Siv77

Irma- Man betalar INTE lika mycket om det bara blir ett befruktat ägg på AVA i Riga. Blir det bara ett ägg kvar så betalar du hälften. Om det är samma vid blastocystodling vet jag inte.

Vi ahr varit helnöjda med allt som klinken gjort för oss. Vi fick svar på alla frågor, men vi kanske inte frågade så mycket o ville veta exakt hur allt gick till innan. Vi tog det med ro o fick info efter hand. Jag fick också kolla mina bröst o jag tycker att det är bra att de är noga ifall man ligger i riskzonen. Vi har gjort 7 IVF-behandlingar innan,så jag har fått en del hormoner..

Svar på tråden AVA klinik i Riga