• smugs

AVA klinik i Riga

Irma: jag började denna gång med progynon på andra mensdagen. Mensen kom i söndags och det kan vara förklaringen på att jag fick börja medicineringen i måndags. Planerad insättning blir om tre veckor.

Jag fick procrensprutan vid första försöket och denna gång behövde jag tydligen inte ta den. Verkar vara olika metoder vid upptining. Någon som har en förklaring om detta? 

• smugs

Ja, det är individuellt vilken metod som är bäst lämpad för tillfället. Hur AVA väljer metod utifrån förutsättningar är en annan femma. Jag har fått datum för FET 3 veckor efter mensens första dag med ordination progynon och Estradot och den här gången går det fortare utan procren. Vid nedregleringen med procrensprutan fick jag nog vänta nästan två månader.

• smugs

Tack fina Tistel! Nu är ni också på G och hoppas den växer sig fin och tjock (inte alltför tjock dock - det är inte heller bra :-O) Hoppas på många fina + här på tråden. Lycka till alla.

Jag var på UL idag och denna gång hade min slemhinna växt till sig mycket bättre än förra gången; 6.8 hela mm och 3-skikt. Nästa UL om en vecka sen flyger jag till Riga den 6e.

Är det någon av er tjejer som kommer att vara i Riga den 6e så hör av er. Jag kommer endast vara där över dagen och åker hem senare samma dag.

• smugs

MrsCelan: på kelkoo.se kan man få en bra prisuppfattning och sortera med billigast prisklass först i listan. För två veckor sedan köpte jag min flygbiljett till Riga den 6/9 där för 1.325 kr för t/r. Otroligt bra pris tycker jag. Nu kanske det visar sig att det inte blir så billigt eftersom FET ändå inte blir det datumet som AVA planerat.

Ahavamaria: Skönt att din slemhinna har växt som den ska, det är alltid en bra start. Hoppas allt gick bra  för dig vid insättningen och att du fick många fina embryon. 

• smugs

Ett Stort lycka till på måndag Mela!

På tisdag den 6e åker jag ner över dagen. Slemhinnan ser mycket bättre ut denna gång och hoppas nu den lill* eskimån klarar upptiningen Solig

• smugs

MrsCelan: Vad skönt att allt är i sin ordning och att du bokat flygbiljetten och det kommer gå jättebra att resa själv, jag lovar :)

Tack för lyckönskningarna alla.

• smugs

Det är bra om du kollar upp det hos Gyn imorgon. Tror du att det kan vara från medicineringen? Tycker själv att jag fått mer flytningar av medicinen. Det är säkert ingen fara men tycker helt klart du ska kolla upp det.

• smugs

Tjorvar: Underbart att höra, hoppas och håller tummarna på ett syskon till er son.!
    Åker själv till Riga imorgon bitti för insättning och förhoppningsvis kommer även jag kunna uppdatera mig som ruvare om allt vill sig väl

• smugs

Ahavamaria: Så kul att höra och Stort stort Grattis Glad Ett plus är ett plus och det kommer visa sig vara positivt på Hcg provet också.

Tack Irma1.

Uppdaterar listan efter att ha varit i Riga över dagen idag och nu återstår en två veckors låång och spänd väntan. 

På gång:
    Kulan10 - planerat ET ca 25 augusti 
    Tistel - FET september/oktober
    MrsCelan - ca 9 september FET  
    Mela - Planerad ET ca 5 sept
    Bollan-ev 3:e ÄD i höst 

Ruvare
    ahavamaria - 2 embryo insatt 26/8
    Smugs - FET 6 september

Gravid:
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720

• smugs

MrsCelan: Allt väl med dig? Fick du någon förklaring varför du fick den slemmiga blödningen?

Svar på tråden AVA klinik i Riga