• LinaEm

AVA klinik i Riga

leia: Måste bara berätta vad en kassör på Pressbyrån när jag köpte just ett gravtest från RFSU för några år sedan. Han sa "Hoppas det visar rätt för dig, för det visade negativt för min tjej fast hon var gravid." Just då tyckte jag det var otrevligt, dels för att jag tyckte han lät otacksam över sin tjejs graviditet och dels för att han faktiskt inte visste att jag för hela mitt hjärta hoppades på ett +! Men när jag kommit över det valde jag bara att inte lita helt och fullt på RFSU:s test. Gör det du med, och nu väntar vi till td på fredag!

• LinaEm

Leia, jag säger precis som Tea - håll ut! Det är snart fredag!

Åker till Riga i morgon för första konsultationen. Tyvärr verkar det som att min mens är på väg (varför måste den krocka med den här resan?), så det kan troligen inte bli någon undersökning av mig. Eller vet ni om de undersöker ändå?  Jag är nervös över vad de ska säga. Tänk om de inte tycker att vi inte passar för behandlingen? 

• LinaEm

leia> Nej, vad tråkigt!! Jag höll tummarna så hårt jag kunde... Skickar en kram!

• LinaEm

Hinos: Vad roligt att det redan blev dags! Håller tummarna att allt går bra! En fråga, hade ni hunnit boka resan och boende, eller gjorde ni det först nu? 

• LinaEm

Hinos: Just ja! Coop hotellpremie! Det ska jag också kolla upp inför vår nästa resa! Tack för tipset! 

• LinaEm

Åh, Hinos! Håller tummarna att allt går bra! 

• LinaEm

Förresten, jag måste fråga, hur lång tid tog det för er innan AVA skickade förslagen på donatorer? Doktorn sa att vi skulle få förslag redan nästa dag, medan Nadia först sa att hon skulle skicka förslagen efter fyra dagar (dvs i måndags), senare mailade Nadia att vi skulle få förslagen under den här veckan. Nu är det fredag, och inget från Riga... Rynkar på näsan Jag vet inte hur många gånger jag kollat mailen i dag! Kan det vara svårt att hitta en donator till oss?

• LinaEm

Pysseltomten: Har du mailat någon direkt, som t ex Nadia ([email protected]) eller Jelena ([email protected])? Jag har haft kontakt med Nadia under veckan, och hon har svarat samma dag, eller dagen efter om jag mailat sent. Har du kollat bland din skräppost om deras svar kan ha hamnat där? För det låter lite olikt dem eftersom de hela tiden understryker att vid minsta lilla fråga ska vi höra av oss! Lycka till!

• LinaEm

Oj, listan känns jätteouppdaterad! Lägger inte mig själv så länge! IVFdagar: ville du in på listan? Törs inte lägga in dig..

Inväntar start: 

På gång:
    Hösttjej ET 29 nov
    Ungkvinna FET troligen 23 dec
    LinaEm ET mitten av april

Ruvare:
    Hinos syskonförsök

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10  
    Tea75 FET 10/11 + 26/11
    Memeja DET 6 dec +20/12

• LinaEm

MrsCelan: Undrar om du fått välja din donator i Riga än? Nadia sa att hon skulle maila förra veckan, men vi har inte hört någonting. Vill inte maila och tjata heller, det känns onödigt att stressa dem! 

Svar på tråden AVA klinik i Riga