• Bette

AVA klinik i Riga

leia83 skrev 2010-09-23 11:27:36 följande:
    Nu åker vi till flyget och "hämtar" våra små guldägg i riga.  Håll tummarna för oss. 
    stor kram till er alla

Ungkvinna81: Stackare, kramar till digHjärta 
    Hoppas innerligt att det går vägen för er.

Kramar

Bette
  • Bette
    leia83 skrev 2010-09-25 17:08:06 följande:
    vår donator är 22, tycker det är jätte märkligt att det blev så lite. Fick ut 6 st men bara tre blev befruktade. Riktigt irriterande. Vet inte hur vi ska göra nu?? det är ju en indikation på att hon inte är jätte fertil...eller?
    De stimulerar inte så hårt på AVA i Riga, vår fick ut 10 och sju blev befruktade med ICSI, 5 delade sig bra och på insättningsdagen så var det två som var av toppenkvalitet de andra fick de göra sig av med tyvärr.

Kram

Bette
  • Bette
    leia83 skrev 2010-10-05 13:05:07 följande:
    RD 8 nu och tjuvtestade Minus idag Gråter, är det kört nu? Har läst om jätte många som testat plus redan på RD 7.
    Det hela beror på hur många dagar som embryona är odlade, det är otroligt tidigt att testa på dag 8. Testa 14 dagar efter ET, man ska inte tjuvtesta inte bra.

Bette
  • Bette
    leia83 skrev 2010-10-05 15:17:48 följande:
    dom var odlade i 3 dagar. Har läst om jätte många som testade pos på dag 8, känns som allt är kört nu. Har i alla fall bokat tid för blodprov på fredag, då får jag slutgiltligt svar. Men känner på mig att det inte blivit något denna gång.Gråter
    Det behöver absolut inte alls vara så att det inte gått vägen. Kissprov brukar synas först på dag 14 och du kan ju vara låghormonare och då syns det ännu senare i kissprov så ta det bara lugnt och ta inte ut något i förväg.

Kramar

Bette
  • Bette

Hej Leia,

Man ska vara försiktig efter ET och inte ha sex de första veckorna så har jag uppfattat det, slemhinnorna är ju så sköra också så ta det mycket lugnt.

Bette

• Bette
    leia83 skrev 2010-10-11 14:35:15 följande:
    Hcgt hade gått upp idag men var fortfarande för långt. Enligt RIga kommer jag förmdligen få ett missfall. Har buna flytningar också. Jaha lyckan blev kort, varför???? Är så jävla trött på att alltid bli besviken!!!
    Vad tråkigt. Hoppas det går vägen för er snart.

Kram

Bette
  • Bette
    The75 skrev 2010-10-12 18:57:35 följande:
    Hej

En liten fråga bara om det blir - denna gång hur länge måste jag vänta för att göra försök nr 3? nu efter MF var jag tvungen att vänta tills mensen kom och det dröjde ju ett tag men om man får - får man väl mensen på engång kan man göra försök nr 3 snabbare då?
    En normal mens emellan hade jag, vet inte hur det är när man gör FET.

Bette
  • Bette
    Nidra skrev 2010-10-19 08:53:33 följande:
    Hej hej!

Jag har varit "tyst" ett tag. Är nu hemkommen från AVA i Riga. Fick 2 toppembryon insatta i lördags 16/10 och 3 toppembryon till frysen. Nu håller vi tummarna! Fick ett väldigt positivt intryck av kliniken och av personalen. Kan helt klart tänka mig att åka dit igen. Har testdag 29/10 och 1/11. Sitter nu och myser hemma, en ledig förmiddag, härligt! Är det fler som ruvar här just nu? Har inte riktigt hängt med.
    Ha det gott alla!
    Hoppas innerligt att båda eller något av embryona fäster. Känner igen din nick från andra trådar. Hoppas innerligt att ni plussar i höst.

Kramar

Bette
  • Bette
    Akkie77 skrev 2010-10-25 19:43:45 följande:
    Tack Nidra ;)
    Jag mailade Jelena på AVA, och fick sluta med Trombyl/Hjertomagnyl på stubben. Det har oxå visat sig att jag har låga Progesteronevärden så jag fick öka den dosen för 5 dagar sedan. Det kan oxå göra att jag är mer lättblödande sa hon.
    Jag känner mig yr, illamående och inte i form alls. Ska göra VUL 11/11, så det är drygt två veckor dit. Men om det fortsätter med den "bruna blödningen" så ska jag göra ett nytt blodprov i denna veckan.
    Det är verkligen toppen att det blir så snabba svar därifrån, det känns tryggt.
    Ja så länge det bara är brunt så är jag ganska lugn i alla fall. Men jag vilar mycket och tänker positivit hela tiden!!

Det blev nitton ägg vid ÄP, tio av dem bra befruktade och fem kvar till blastocyster alltså, helt ok ;)

Hoppas att du får plussa oxå!
    Hej Akkie77,

Först och främst grattis till graviditeten. Jag kommer nu ge dig lite lugnande ord, jag hade mycket molvärk och mycket bruna spottings, faktiskt flera veckor under början av min graviditet. Det som du kan göra som du säkert redan gör är att ta extra progesteron, jag tog extra progesteron och så slutade jag också med trombyl.

Hoppas allt kommer gå toppenbra för er.

Min lilla söt är snart ett år, idag har han fått en gåvagn och en annan leksak.

Kramar

Bette
    Min underbara son är snart elva månader, så otroligt lycklig är jag.
  • Bette
    Akkie77 skrev 2010-11-01 19:20:01 följande:
    Åh vad härligt!! Önskar dig all lycka.

Jag jobbade nästan direkt efter vi kommit hem från Riga. Jag jobbar natt som sjuksköterska. Kanske skulle varit ledig, men nu verkar det ju ha gått bra ändå ;)
    Vad kul, när bled du gravid? Jag har en son efter ÄD i Riga på AVA kliniken. De är så proffsiga där.

Bette
Svar på tråden AVA klinik i Riga