• milou67

AVA klinik i Riga

hinos o tea , lycka till imorgon!!, i lettland iallafall på EGV sätter dom in upp till 3 ägg....

så länge jag andas så hoppas jag...
  • milou67

glämde säga att jag kontaktade AVA i söndags men har fortfarande inte fått något mail tillbaka. Jag mailade Lena som är kordinator., hennes mail stod på deras hemsida. tycker ni att jag skall maila någon annan som ni gillar, har ni mail till den personen? kram på er

• milou67

tack det skall jag göra.. HAr idag fått svar från EGV att dom skal försöka skicka mina journaler iallafall... så får vi se hur det går framöver.. håller tumamr o tår idag för Hinos o Tea! kram

• milou67

tea, det lät ju jätte fantastiskt..blir du gravid nu så lovar jag att jag drar till AVa direkt!! kram kram

• milou67

hinos: har inte sett hur det gick för dig?

• milou67

akkie grattis vad härligt!!
    HInor: aha jag fick för mig att du skulle åka samtidigt som Tea.

• milou67

Hej Tjejer: har legat lite lågt ett tag. Vet ej om alla vet min historia med EGV i Riga, gjorde två försök där varav det ena med två ägg. Båda försök blev minus och den sista insättningen tog över 1 timme den första 20 minuter. Jag har försökt få mina medical journal från EGV men det enda jag fick efter 2  v tjat var en confirmation att jag varit där o satt in tre ägg och fått minus.. Det kallar inte jag för medical journal så jag har skrivit tillbaka o bett om att få mer utförligt. När jag frågar vad dom mer kan göra för oss får jag inga svar så jag har istället försökt få kontakt med AVA och berättat vad jag varit med om på EGV. Skrev till Lena. Men har inte fått något svar tillbaka på 2 veckor..
    SÅ nu börjar jag misströsta totalt.. Är jag för krånglig att behandla eller vad är det?
    Jag skall på Ultragyn på måndag imorgon.. och kolla om det finns några hoppväxningar eller andra fel då instättningarna varit svåra ..Eller var det oskicklighet måntro? Känner mig psykiskt helt slut, gråter så fort jag är själv, är elak mot min sambo o har ständig migrän.. Har ingen lust längre..
    Skickar ändå lycko kramar till er som är på gång o lyckats o kämpar vidare,.

• milou67

tack tjejer för era råd. Jag skall maila till kliniken (Nadia)imorgon beroende på hur det går på Ultragyn imorgon eftermiddag. Blää har ingen lust..
    Nej jag har inte frågat om jag får byta läkare, tror faktiskt att det bara är en läkare på EGV. Men nu har jag lagt den kliniken bakom mig..

• milou67

aha, det kanske är det som är felet..men jag är nästan säker på att det står koordinator Lena på deras hemsida. Kan blivit fel ;)
    Jag fick svar på två av mina prover idag..har ingen aning om dom e bra el dåliga. Någon som är proffs här? THS 1,6 och T4 11. kram på er o Tack tea.

• milou67

DND, tack för din info ska ringa min läkare på onsdag på telefontiden o fråga..
    Jag var på ultragyn på odenplan idag.. VIDRIGT!! satt i väntrummet o bröt nästan ihop..bara par med putande magar och nervösa inför ultraljud dom skulle gå på. Ett par satt o fnissade o snackade om det var en pojke el flicka.
    Fick en utländsk man som pratade lite halvdålig svenska. Fick  en kvinnlig läkare med på undersökningen. Dom spolade äggledaren samtidigt gjordes ultraljud. Allt såg helt normalt ut. Läkaren sa att det tog honom några minuter att sticka in katetern . SÅ han kan inte fatta vad läkaren på EGV gjorde. Han skakade på huvudet och anser att läkaren inte är skicklig nog där. Så nu skall jag få allt nerskrivet på engelska oxå så jag kan maila det till EGV.  blää nu känner jag mig ännu mera ledsen.
    punu: välkommen hit o lycka till
    Kram till er alla kämpare..

• milou67

DND: min slemhinna brukar vara väldigt bra det vet jag. efter 8 dagar ca 9 mm och vd ET/FET ca 13. Tror att det skall vara minst 9 kanske vid ET. SÅ jag tror ej du behöver vara orolig. Det hinns nog lbi bättre men skulle du inte öka lite på progynonent?Jag undrar om du kanske är sjuksköterska? jag pratade med min gyn idag o hon sa att jag hade normala värden på THs(1,6) och T4 (11) . Hade önskat att hon sagt som du sa att jag bör ta lite levaxin..vill ju prova allt för att ändra något i mitt system. lycka till nu.
    Tea: håller tummarna!
    hinor: men det var ju tur i oturen att dom kan hjälpa er på detta sätt. Man undrar ju om det är så att spermierna har större inverkan än man tror.. lycka till imorn och att ni får 2 ägg är ju toppen för det får man inte överallt vid ED
    Hinner inte kommentera alla era inlägg nu men jag önskar alla lycka till har skrivit i "vi som skall göra vårt första äd 2010" och berättat vad mina läkare har sagt om ni vill veta så kan ni läsa där.. kram till er alla!

• milou67

TEA: GRATTIS!!! vilken lycka!!

• milou67

benglen o tea: Vad kallas det då? om man får både donerade spermier o ägg...Ebryoadoption eller?
    jag tänker lite som så...OM du nu får barn Tea och vi sedan åker dit så kanske vi framöver får samma ägg o spermier som du... då blir ju dina och mitt barn helsyskon.. Och ni bor inte så längt från oss... tänk om dom träffas i högre ålder och blir kära ivaranndra och skall ha barn... Herregud ;) nu funderar jag....Lite scary är ju detta mixtrande trots allt...

Jag fick ett brev översatt på engelska igår från läkaren på Ultragyn där han beskriver min livmoder och att det absolut inte finns några hinder för att en insättning skall gå lätt. Så jag skall skicka detta brev till sammans med ett brev från mig och  min gyn att läkaren på den andra kliniken inte är tillräckligt skicklig och att han måsteha gjort fel.. så vi vill ha pengarna tillbaka. Tänk att två läkare här i sverige står på min sida.. OM jag får några pengar tillbaka så kanske jag kan övertal min sambo att prova Ava istället. Men jag blev lite förvånad över att Hinos skrev att dom ej gör ED där ... stämmer det? måste surfa in på deras hemsida..

• milou67

Man undrar ju om man värkligen kan lita på klinikerna att dom kasserar äggen om man säger att dom skall göra det. Dom behöver ju ägg och vill tjäna pengar. Efter att ha lästa om alla kliniker i över ett år nu så litar jag inte helt o hållet på någon längre. MEN huvudsaken är väl att vi blir gravida eller hur? man skiter i allt etiskt snart utan vill bara ha barn till vilket pris som helst...
    Jag kan inte sova på nätterna , vet ej hur jag skallkunna prata med sambon om embryodonation. Vi vill ju så gärna ha ett barn som åtmindstonde är lik någon av oss men jag är nästan säker på att det är hans spermier som är dåliga efter så många insättningar med både egna ägg och Äd så kan det inte vara något annat då läkarna inte hittar några fel på mig.
    Hinos: vad kostade ED för er? kostade det mera med 2 ägg?

kram alla

• milou67

det är fantastiskt att folk ger bort sina ägg. Lycka till nu Hinos. Känner på mig att det blir tvillingar ;)

• milou67

memaja: tack för fantastisk info från dig! Men en fråga.. Gör man alltid ET ej FET? Det kanske inte går att synka donatorerna? Om man gör som Hinos, då har man ingen möjlighet att få välja donatorer eller hur? Hinos sa även att dom ej gör ED på Ava,men är det inte det som du oxå gjort.. jag blir snurrig i kolan nu ;)
    Jag måste först o främs ta tag i att övertala gubben till detta.. först ville han absolut inte ha barn,sedan vägrade han ivf, sedan vägrade han Äd o vi gick i samtal om detta.. sedan skalljag övertala om detta.... Han är helt underbar o när han redan har ett barn och snart är 47 år kan man förstå att det vägras först men oj..han måste ju älksa mig trots denna långa kämpan för min skull. Det är ju bara så himla jobbigt att övertala och förklara...Hade liksom lovat att det skulle bli sista gången förra försöket..

• milou67

tack raringar för era svar...jag måste läsa allt en gång till för att fata...kram nu måste jag rusa..

• milou67

kramar om dig Hinos!

Svar på tråden AVA klinik i Riga