AVA klinik i Riga
Skriver ny lista
Inväntar start:
På G:
Tea75 2:a försöket FET 10 nov
Hinos syskonförsök FET troligen 23 nov
Hösttjej ET 29 nov
Memeja ET 6 dec
Ruvare:
Gravid:
Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10
Födda:
Inväntar start:
På G:
Tea75 2:a försöket FET 10 nov
Hinos syskonförsök FET troligen 23 nov
Hösttjej ET 29 nov
Memeja ET 6 dec
Ruvare:
Gravid:
Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10
Födda:
Idag har vi sett ett litet hjärta slå, helt fantastiskt!!! Blev tillbakaflyttad 3 dagar och är nu i v 7+6. BF 23/6
Den andra hade oxå fäst och vuxit, men dött för två veckor sedan ungefär. Det fanns fortfarande kvar, så det var väl bara lite som kom ut fr två veckor sedan när jaghade en brun blödning. Nu får vi se om jag blöder ut detta eller om det försvinner.
Men ett hjärta är underbart!!!
Bette o Tea75:
Ja egentligen vill väl kroppen bara ha ett foster så det är ju naturligt. Bara lite knepigt när det ligger kvar. Men jag hoppas att det försvinner av sig självt!
Det är iaf helt underbart att ha sett en frisk liten drutt
Fick idag nedtrappningsschema för alla mediciner, ska börja imorgon. Men det är en långsam process, den sista vaggisen tar jag om ca en månad. Jag dör!!! Hur länge har er nedtrappning varit? Är nu i v 11.
Vet inte om det är för att de på AVA tyckte att jag hade något låga Progesteronevärden i början på graviditeten.
Är så trött på dessa vaggisar som kladdar och förstör både underliv o tarm. GAAAHH! Men vad ska man inte utstå för att få barn?
Tack för uppmuntran Bette o Hinos!!
På ett sätt går ju veckorna fort ändå. Men jag måste fixa nytt recept, då det kommer att saknas ungefär 20 vaggisar. Krångligt, men det får gå ;) Då kan jag passa på att tacka dem för hjälpen, de på Carlanderska alltså.
Tablett Progynon ska jag bara ha i knappt en vecka till och kortisonet har jag ungefär en vecka till efter avslutade vaggisar. Men jag kommer sluta strax innan jul - yippie vilken julklapp hehe
Jaja, bara drutten mår väl så!
Akkie77: Skrev dom ut recept till dig på carlanderska?? Jag har vaggisar över om du skulle vilja ha.. Bor rätt så nära carlanderska 10 min promenad.. Hämtade ut ett gäng sist men eftersom alla ägg dog så behöver jag dom inte.. Vi funderar på ava i åbo eller riga.. Det lutar åt att vi åker till Riga i Maj.. Det jag oroar mig för är språket o att dom tyckte att vi skulle odla till blastocyst så att vi får vara där lite längre.. men åker vi i maj så kan det vara fint väder o vi kan ta en semestervecka.. Har aldrig varit i Riga..
Lycka till alla ruvare..
Sista vaggisen idag!! Helt underbart, nu bara tre dagar kvar med kortison, sista tabletten på annandagen.
Ville bara fira det lite grann ;) Går in i v 15 nu till helgen och börjar faktiskt få lite matlust. Perfekt nu till jul, det är ju liksom den största mathelgen som finns hehe
Kram på er och ett stort grattis till de nya som plussat!!!
Inväntar start:
På gång:
Ungkvinna FET troligen 23 dec
LinaEm prel ET 29 april
IVFdagar prel ET 18/4
MrsCelan prel ET 2/5
Bollan FET mars-april
Ruvare:
Hinos syskonförsök, ÄD 19/2 testdag 6/3
Gravid:
IGOR: FET gravd BF 110403. Planerat snitt den 15/3-11.
Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
Tea75 FET 10/11 + 26/11
Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar BF 110825
Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
Grattis till er som plussat och ett stort lycka till till er som är i början eller mitt i resan ;)
Själv är jag redan i v 25, tiden går undan!
lyckligtlottad1982: Vi har varit öppna från start att vi får hjälp med IVF och familj och nära vänner och kollegor vet att vi gjort ÄD. Självklart kommer barnet att få reda på det på ett bra sätt när det blir äldre. Inget konstigt med det, oavsett vad så är jag ändå biologisk mamma, om än ej genetisk ;)
Har under hela fert-resan (från utredning, via IVF och ÄD) fört dagbok med tankar och händelser. Den är toppen att läsa i ibland för att få perspektiv på tillvaron!
Grattis till alla som blivit senaste tiden och en stor tumme hålls för de som är på G.
Jag läser ofta i denna tråden även om jag inte är så aktiv här, vår lilla bebibs ska snart titta ut, är nu i v 37 (36+6).
Vi har dock en envis bebis som låg i säte tills i måndags då vi var på förlossningen och fick vänt den lill*. Det var inte på nå´t vis behagligt, men det är bra om vi kan undvika snitt.
Det känns som om vi var i Riga alldeles nyss när jag läser om era berättelser: hotell, restauranger, platser.
Det är verkligen fantastiskt att det finns hjälp att få via IVF/ÄD/ED. Även om det kan ta tid innan det fungerar...och väntan och oron är ofta ofantligt påfrestande.
Stort lycka till alla!