• Nidra

AVA klinik i Riga

Idag fick jag ett infall och testade hemma på ruvardag 10. Jag var helt beredd på ett minus, dels för att jag inte har trott att det har lyckats och dels för att det bara var dag 10 och jag hade kissat två timmar tidigare (ej morgonurin). Kan ni tänka er min förvåning när det blir plus??!! Jag blev helt chockad!!

Min man fyller år imorgon och jag ska överraska honom med ett inslaget graviditetstest imorgonbitti!! Vad snopen han ska bli! FET is da shit!!!

Kram på er!!

• Nidra

Tack Hinos! Ja, det var riktigt svårt! Men det blev jättefint i morse när han äntligen fick veta.

• Nidra

Hejsan!

Har äntligen fått svar på mina blodprover och HCG hade höjt sig fint från först 290 och sedan till 697! Känns så himla skönt att det såg bra ut! Nu väntar ett UL runt den 25/2 och då är det bara att hoppas att allt är ok och att det finns något därinne. Nu så här efter en vecka så börjar jag kanske förstå att jag är gravid! Drömmer Har hunnit till v 6 idag, eller 5 + 0. Dagarna går SÅ långsamt...

Kram på er och lycka till alla som är på gång!

• Nidra

Hej alla!

Lägger också in mig på listan. På måndag väntar VUL och då hoppas jag innerligen att allt är ok. Men just nu verkar jag vara gravid. Har hunnit till v 8 (7+1).
    Hinos: Lycka till med ruvningen, när ska du testa? Lycka till alla andra som är på gång! Håller tummarna!

Inväntar start: 

På gång:
    Hösttjej ET 29 nov
    Ungkvinna FET troligen 23 dec
    LinaEm ET mitten av april
    IVFdagar prel ET 18/4
    MrsCelan prel ET 2/5

Ruvare:
    Hinos syskonförsök, ÄD 19/2 testdag 6/2

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10  
    Tea75 FET 10/11 + 26/11
    Memeja DET 6 dec +20/12
    Nidra FET 21/1 +31/1

• Nidra

Hej!

Är precis hemkommen från VUL och allt såg bra ut. Vi såg TVÅ små hjärtan som pickade! Fostren var 14 respektive 16 mm och alldeles perfekta för tiden! Vi är fortfarande i chock och har svårt att få in det i huvudet. Två stycken! Skrattande

• Nidra

Stort grattis till Hinos och punu!! Akkie, tänk, vecka 25 redan. Jisses vad tiden går snabbt!
    Själv har jag hunnit till vecka 9+1 idag och har bokat in ett BM-besök den 28/3 och ett nytt UL den 29/3. Jag kommer då att vara i v 12, förhoppningsvis. Jag ställde mig på vågen idag och till min stora förvåning så har jag bara gått upp 1,5 kg än så länge. Jag trodde det skulle vara mer, skönt! Jag är väldigt trött på kvällarna och känner av lite illamående då och då. Magen värker och spänner och tuttarna håller på att trilla ur BH:n snart, till min mans stora förtjusning Flört.  Tålamodet är inte heller det bästa, men jag försöker bita ihop.

Mrs Clean: det låter som en ganska tuff nedreglering. Hm, det kanske vore enklare om du åt p-piller ända fram till 28/4 då du ska ta zoladex sprutan? Du kan ju fråga om det är ok?

Tea: Grattis till pojken i magen!

• Nidra

Hinos: Hoppas att allt är ok. Det är ju vanligt med blödningar även om det inte är någon tröst. Håller tummarna!

Leia: Jag bad att få slippa zoladex-sprutan inför min FET och det var inget problem. Jag började med progynon vid mens och sedan progesteron några dagar innan insättning. På AVA så tinar de embryona dagen innan insättning och sedan observeras dom noggrant. På så sätt minskas risken att ett "halvdant" embryo sätts in. Jag gjorde nyligen FET och blev gravid med tvillingar. Jag tror att AVA har bra resultat på sina FET behandlingar.

• Nidra

Stort grattis chockad!! Vad roligt! Du kan räkna din ÄL-dag som den dagen du började med progesteronvagitorierna (samma dag som embryona befruktades). ÄL-dagen är samma som graviditetsvecka 2+0. Två veckor efter befruktning är du alltså i v 4+0. Hoppas detta var till någon hjälp Glad.

Idag ska jag börja trappa ner medicinerna. Ska bli så skönt att få slippa ta alla piller! Jag har hunnit till v 10+3 idag och har börjat få en liten kula Flört. Hoppas det betyder att bebisarna lever och växer som dom ska därinne. Om drygt en vecka är det dags för BM-besök och en vecka efter det blir det nytt UL (blev tvungen att flytta tiden pga en bokningsmiss från deras sida, typiskt). Måtte allt se bra ut då!
    Ha det gott alla!

• Nidra

Sevgili: Grattis till din graviditet!! Nej, jag har en hel del graviditeter bakom mig, men tyvärr har jag haft en himla otur med det mesta. Mina första två graviditeter resulterade i två pojkar, men de blev sjuka och dog. Därför beslutade vi att göra ÄD, pga genetisk faktor. Min tredje graviditet (ÄD) resulterade i ett avbrytande i v 18 pga missbildning på barnet. Nu är det alltså dags igen (efter en himla massa försök) och jag hoppas nu att allt går vägen denna gång.
    Ja, det är Dr Violetta som har hjälpt oss denna gång. Hon är så himla trevlig och duktig tycker jag, litar helt på henne. Vi haräven haft kontakt med Jelena, hon är också väldigt trevlig och tillmötesgående. Jag har också fått ett liknande schema, ska bli så skönt att slippa medicinerna, eller hur? Jag ska på UL den 4 april och börjar redan bli nervös.
    Kram på er!

• Nidra

Stort grattis Hinos! Håller tummarna att allt går bra!

• Nidra

Lycka till IVF-dagar!! Spännande, ska hålla tummarna.

• Nidra
    Ella67 skrev 2011-04-20 18:36:05 följande:
    Ruvardag 7, usch vad drygt det är att vänta... Jag har en fundering angående assisted hatching, har någon  av er erfarnehet av det? Har läst att synpunkterna verkar gå isär om metoden har effekt eller ej. När jag gjorde FET förra veckan så diskuterade vi inte alls om det innan utan det fanns bara uppsatt på fakturan när allt var klart. Eftersom AHA verkar vara lite omtvistad känns det lite snopet att man genomförde det utan att vi överenskommit om det innan. Vad tycker ni, ska man ifrågasätta det? Känns lite sniket men samtidigt har vill man ju bli tillfrågad om vilken behandling som är lämplig och kunna välja detta själv... 
    Jag har hittat studier som visar att assisted hatching ökar chansen till graviditet vid FET (då skalet kan vara lite hårdare än på färska embryon). Vi ville ha AHA vid vårt FET, och fick det utan att be om det. Behandlingen resulterade i tvillingar!
  • Nidra

Grattis IVF-dagar!! Ja dr Fodina är toppen!

• Nidra

Tistel: Beklagar att slemhinnan inte vill samarbeta. Hoppas det går bättre nästa gång!

Mela: Tråkigt att du fick ett dåligt intryck av kliniken. När vi har varit där har det också varit mycket folk i väntrummet och personalen har haft fullt upp. Men jag tycker ändå att vi har fått ett bra mottagande allt som allt. Vi var där ungefär lika lång tid som dig, runt 1 timme. Vi var aldrig där på ett första besök, utan vi åkte dit direkt för ET. Vi skötte all kommunikation innan via mail. Det funkade bra för oss. De svarar snabbt på eventuella funderingar. Jag rekomenderar att du mailar dom med alla dina frågor (det går ju att ringa också i och för sig).

Information om folsyra fick vi vid ET. Diskussionen om en eller två embryon tog vi via mail innan ET, men det beror ju också helt på hur många embryon av bra kvalité man får. Du skrev att du hade svårt att få tid för UL och att du skulle vara bortrest en tid innan. Tänk på att datum för ET och UL kan flyttas beroende på hur det går för donatorn (och för dig). Datumen är alltså inte skrivet i sten. Det kanske är säkrast att göra behandlingen lite längre fram?

När man gör en blodgruppering så tar man alltid 2 rör med blod. Man kan göra en akut analys som tar ca 1-2 timmar om det är bråttom, men i ditt fall så tog man blodgrupperingen för att lättare kunna välja rätt donator längre fram.

Anledningen till mammografin vet jag inte, om du är under 40. Men maila och be dom förtydliga sig, du kanske kan be att slippa denna undersökning?

Jag önskar dig all lycka till och hoppas att behandlingen går bra!

Mvh Nidra gravid med tvillingar v 27

Svar på tråden AVA klinik i Riga