• BollanB

AVA klinik i Riga

Vad skönt Kvickan att det är dags!

Efter ET har jag även tagit Prednisolon(kortison) och Hjertemagnyl(blodförtunnande). Dessa midiciner har jag köpt på kliniken. Du får reda på din ordination av läkaren när du kommer dit.

Lycka till!

• BollanB

Ja, detta var 4:e insättningen med ÄD och vår 3:e donator.
    Vi fick inga till frysen med donator 1.
    3 st till frysen med donator 2 ledde till ett FET.
    Nu med donator 3 blev det inga till frysen, men det ser ju inte ut som att det behövs hellerFlört

Vi har fått två embryon insatta varje gång utom den första för då blev det bara ett embryo.

• BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-01-21 14:17:11 följande:
    OJ!! Är det SÅ mycket!! Betalar man extra för alla dessa mediciner, eller ingår dom i "paketet" när man gör ÄD?
    Som Tjobabi skrev så kan man köpa dem på plats i Riga, kostnaden är försumbar i jämförelse med vad behandlingen kostarFlört

Däremot kostar det 500 kr i frakt om de skall skicka medicin med DHL.
  • BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-01-21 12:53:54 följande:

Har ni fått nån vetskap om man bör avhålla sig från samlag eller så, tiden innan  mannen ska lämna sitt "bidrag"inför ÄD?  
    Vet någon om man brukar fortsätta äta några tabletter efter ET, och i så fall vilka? 

På Ava Riga fick vi inte några förhållningsorder, men vid IVF i Sverige var rekommendationen att avhållsamhet 2 dygn före var bra, men inte mer än 5 dygn.
  • BollanB

18 st äggblåsor är många! Men man kan dessvärre inte garantera att det finns ett ägg i varje. Vet att det är svårt men du får ge dig till tåls till äggplocket...Flört

• BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-01-24 17:33:03 följande:
    Bollan, kan du förklara lite så jag förstår..är inte så haj på detta... Äggplocket, är inte det när dom suger ust äggen från donatorn? Vad händer sen steg för steg? När uppstår ett embryo?
    När donatorn behandlas med hormoner stimuleras äggstockarna att producera äggblåsor. Man kollar med ultraljud när äggblåsorna är mogna. Det är det som man gjort på din donator när du fick beskedet att det var 18 äggblåsor. Med hjälp av ultraljudet bestämmer man vilken dag som är mest optimal för äggplock, dvs då äggblåsorna punkteras och sugs ut. Först när man bestämt dag för äggplock kan du få exakt dag för ET.
    Samma dag som man plockar ut äggen befruktas de, så om din man skall lämna spermier är det samma dag som äggplock. Sedan odlas oftast de befruktade embryona i 3 dagar innan de sätts in i din livmoder.
    Tja, ungefär så...
  • BollanB
    Kvickan skrev 2012-01-24 17:54:38 följande:
    Nu skall äggen befruktas. Efter 2 dagar efter äggplocket är det förhoppningsvis 4 celler i varje ägg. Då har de delat sig lagom fort. Hur många ska ni få tillbaka? Kom gärna med tips att göra. Snart är vi där. Spela kort med 36 kort känner jag dock inte för . Håller alla tummar!!

Håller tummarna!

-Det finns en spännande marknad i de gamla hangarerna strax sydväst om järnvägsstationen.
    -Har du en heldag fritt kan en utflykt till kurorten Jurmala vara värd ett besök, kanske trevligare på sommaren visserligen. Men om man är intresserad av "bortglömda platser" är det rätt ställe...Pendeltåget tar ca 40 minuter kostar bara ett par kronor.
    -Strosa och fika i Gamla stan, dock turistfällevarning
    -Har man en förkärlek för bärnsten och stickade varor i ylle kan man få sitt lystmäte.
    -Promenera i kvarteren utanför Gamla stan, där kan man hitta mer unika butiker

• BollanB

Tråden har varit en livlina även för mig, liksom ruvartrådar och nu gravidtrådarSolig

• BollanB
    mammsen 2012 skrev 2012-01-24 19:14:06 följande:
    Bollan, tolkar jag rätt att du ÄR gravid? Har inte hängt med i allt på tråden..iså fall, hur är din historia?
    JA, äntligen efter 6 år med IVF och ÄD och två MF väntar vi tvillingar. Vi håller andan, so far so good. Är i v 13 nuSolig
Svar på tråden AVA klinik i Riga