AVA klinik i Riga
FSH är det värdet som de efter att jag hade visat 60 konstaterade för tidigt klimakterium. Man bör ligga på max 10 i en fertil kvinnas ålder.
AMH är det värde som mäter äggreserven.
Jag har precis som du något förhöjt värde på sköldskörteln. Det är TSH som då är något förhöjt. Kommer också att få åta levaxin när det börjar närma sig äggdonation för vår del.
IVF var aldrig ett alternativ för vår del då man vid högt FSH konstaterat att chansen att lyckas är så liten att man ej är välkommen på IVF, vaken via landstinget eller privat.
Jag hoppas att du inte har lika dåliga värden som jag.
Tror du det är levaxinet som orsakat hjärtproblemen?
Jag har en underproduktion av skøldkørteln.
Dæremot ær lækarna ganska sækra på att det ær hormonbehandlingarna som får min kropp att sparka bakut totalt, dærav vill dom førbjuda mig att fortsætta med det men jag har inte bestæmt mig æn om jag tænker lyssna på farbror doktor eller ej.
Ush vad jobbigt før dig, har du några kænningar a det ? typ klimakterie besvær?
Jag får væl be lækaren att ta sådanna prover på mig så jag får svart på vitt.
Linaem: vad spænnande med dina ørtkurer. Du ska se att det sparkar igång din livmoder ordentligt
Jag førstod på lækaren att de hormoner vi tar vid ÆD påverkar kroppen rætt kraftigt. Jag hade massor med vatten i ben och handleder och armbågar. Satte sig fræmst i lederna. Kunde rigkitg kænna hur det skvalpade nær jag var på sjukhuset. Man får sig allt en funderare øver vad man utsætter sin kropp før