AVA klinik i Riga
Niki- Blir det minus så tror jag inte man behöver vänta, men blir det missfall vill AvaRiga att man ska vänta minst 2 vanliga menstruationer.
Niki- Blir det minus så tror jag inte man behöver vänta, men blir det missfall vill AvaRiga att man ska vänta minst 2 vanliga menstruationer.
Niki- AvaRiga gör insättning om slemhinnan är 7 mm, så är den minst det så behöver du inte oroa dig för slemhinnan.
Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg. AVARiga vill vi inte tillbaka till...
Provence; grattis till plus!
Tack snälla rara söta ni! Jag är verkligen ledsen, det hela blev bara totalt fel. Tog 26 dagar progynon (innan jag ens började med lutinus) och det började kännas i kroppen och så antalet ägg/embryon...men mest är jag ledsen över AVARigas bemötande. Det ville tydligt bara ha våra pengar.
Vi funderar på olika alternativ just nu. Mest funderar jag på varför embryona inte vill stanna kvar? Tog all stödmedicinering men inte ens det hjälpte. Många i Aten tråden har gjort hysto. Undrar om det kan vara nåt? Vad tror ni?
Niki74- De Werlabs som har ett eget labb tar prover på fredagar också. Men inte de som inte har eget labb, för de måste skicka proverna med posten till närmaste Werlabs labb, och då går det inte att skicka på fredagar för då blir de liggande i posten över helgen och blir för gamla för att analyseras på måndag. Men jag har 3 förslag:
1. Ta dig till ett Werlabs som har eget labb om du villl ta prov på fredagen.
2.Ta blodprov på ditt närmaste Werlabs på måndag istället.
3. Clearblue graviditetstest, ett prov varje morgon i 2 dagar i rad. AvaRiga sa till mig att helst vill de ha hcgprov, men om inte det går så ta 2 urinstockor med morgonurin, helst av olika märken. Men inga billiga sorter utan de dyrare typ Clearblue (Veronika nämde just det märket).
Lycka till, och om du väljer Werlabs använd rabattkoden LCHF så blir det billigare !
Då blir det bara 180kr/gång.
Niki- Det låter bra, hoppas det blir plus !
bryoniaa-Synd att ni fick konstigt labbresultat av dem.
Efter vi hade gjort sperm dna fragmentationstestet hos AvaRiga så mailade jag och bad om resultatet och fick då en formell labbrapport på ett helt A4 med alla uppgifter. Det var på lettiska, men det finns ju google translate
Om man använder spermadonator så är det alltid fryst sperma de använder. Men är det egna makens sperma som ska användas antar jag de föredrar färsk.
Smurfen- Om du helst vill se foton på donatorerna först så kolla med AvaPeter, har läst att de ska erbjuda det.
Smurfen- FET (insättning av upptinade frysta embryon) kan man göra i naturlig cykel eller i nedreglerad cykel.
Men oavsett vilket, så kan man tyvärr inte boka flyg eller båt långt i förväg för det är klinikens läkare som bestämmer datum för insättning. Först efter att man fått ok från dem kan man boka biljetter.
Jag som gör i naturlig cykel måste först invänta ÄL, sen meddela kliniken, de ger mig ett datum och en tid när jag ska vara där, och jag bokar sen flyg eller båt.
Tyvärr innebär det att man måste boka med kort varsel så flygbiljetterna har då gått upp mycket i pris. Men båten har samma pris oavsett hur kort tid innan man bokar.
Smurfen- Nej, inget östrogen.
Om ni skulle vilja ta båten så finns det billiga anslutningsbussar som man kan ta till Värtahamnen från massor med orter runt om i Sverige (bokas på samma sida som båten) Eller så kan man ta Swebus.
Googla på Tallink Silja line Riga så hittar du.
Annars kanske det finns flyg till Riga från Landvetter?
Kolla runt och jämför priser när det närmar sig avresa är mitt förslag.
Båten kostar ca 1500kr per person och då ingår anslutmingsbuss, egen hytt med fönster, dusch och toa i hytten. 2 frukostbuffeer och 2 middagsbuffeer. Sen är det promenadavstånd till AvaRiga från färjeterminalen. Tar man flyget så blir det gissningsvis minst 5000kr/person med flyg, hotell en natt, frukost, lunch, middag, transporter i Riga etc. Om man hade kunnat boka resan flera månader i förväg så hade flyget blivit mycket billigare (ca 500kr per person enkel resa). Vet att både SAS och Baltic Air flyger direkt från Arlanda till Riga. Det tar en timme och 15 minuter enkel från Arlanda till RIX (Riga flygplats).
Funderar du på att välja AvaRiga istället ?