• nypan78

AVA klinik i Riga

Undrar också!
    Då är det samma prover som vid IVF plus ibland några extra blodprover beroende på klinik? 

• nypan78

Kan man välja mellan 3dagars eller 5dagars på AVA Riga? ENligt info på nätet är det inte per automatik man gör blastocystodlingar. Vi funderar på AVA Riga eller IVF Riga....

• nypan78
    UndrandeSökare skrev 2019-02-26 08:47:07 följande:
    Jag och min man går hos Avaclinic i Riga och vi valde 5-dagars embryon.

3-dagars är standard och 5-dagars kostar extra (tillval). Men eftersom många embryon dör mellan dag 3 och 5 oavsett om de är i livmodern eller labbet så är det större chans med 5-dagars, så jag skulle absolut rekommendera det.

Vi gjorde dessutom PGS (kromosomtest på embryona och det görs endast på dag 5)
    Hur blev utfallet för er med PGS och allt? Fick ni ngt till frysen? Hur många försök? 
  • nypan78
    Salacka skrev 2019-02-27 13:19:22 följande:

Jag håller fullständigt med! :)
    iVF Riga Clinic rekommendationerna är desamma!

Hur många gånger har ni provat där? Vad blev notan för ett försök?
  • nypan78
    UndrandeSökare skrev 2019-02-27 14:25:16 följande:

Vi gjorde dubbeldonation (både äggdonation och spermiedonation),

Vi fick 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades, alla levde dag 3,

dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosommässigt.

2 färska embryon sattes in och 5st till frysen. Så vi fick mycket bra resultat.

Jag fick tyvärr missfall pgr av mitt överaktiva immunförsvar, men har nu varit i London hos Dr Gorgys klinik och gjort immunutredning och kommer göra nästa försök 2019. Riga gör inga immunutredningar och sköter ingen immunmedicinering.

Kommer sätta in 1 embryo i taget i fortsättningen i naturlig cykel. Vi har fortfarande kvar 5 embryon i frysen.

Det kostade drygt 100.000kr med dubbeldonation och PGS inklusive 1 insättning. Alla insättningar sen kommer kosta 1250 euro/gång. (ej inräknat resor, mediciner etc)

Åh tack för utförligt svar. Det var ju ett jättefint resultat ni fick där. Alla mediciner får man bekosta själv antar jag ...när.man får behandling i utlandet!?
  • nypan78
    UndrandeSökare skrev 2019-03-20 18:31:00 följande:
    Hur gick det för dig? Vilken klinik valde du sen?
    Hej!!
    Vi är inte riktigt där ännu, det slutgiltiga beslutet blir när vi försökt klart med våra egna ägg. Vi fick ju ett 3pack beviljad på CvL trots min ålder och tveksamt amh värde men de tror på oss än så länge...så jag ruvar på 2 blastisar sedan igår eftermiddag!!! Försöker tänka positivt men samtidigt inte ha för höga förväntningar...
  • nypan78

Just det, sedan sa vår läkare i Uppsala att man kan göra ÄD i Uppsala efter sommaren...så vi kanske slipper åka utomlands. Får se när vi är där. Väntetid vill man ju inte ha...

• nypan78

Nu är jag tillbaka och efter ytterligare 2 ivf försök, en spontan graviditet som ledde till sen abort pga kromosomavvikelserstår vi på ruta 1. Funderar på Ava Riga igen då det är hopplöst lång väntan i Uppsala.

Någon som är i behandling i Riga och vill dela med sig? Hur går det med all Corona och stängda gränser nu?

Svar på tråden AVA klinik i Riga