AVA klinik i Riga
Undrar också!
Då är det samma prover som vid IVF plus ibland några extra blodprover beroende på klinik?
Undrar också!
Då är det samma prover som vid IVF plus ibland några extra blodprover beroende på klinik?
Kan man välja mellan 3dagars eller 5dagars på AVA Riga? ENligt info på nätet är det inte per automatik man gör blastocystodlingar. Vi funderar på AVA Riga eller IVF Riga....
Jag håller fullständigt med! :)
iVF Riga Clinic rekommendationerna är desamma!
Vi gjorde dubbeldonation (både äggdonation och spermiedonation),
Vi fick 13 färska ägg från donatorn, 12 befruktades, alla levde dag 3,
dag 5 gjordes PGS på 8st och 7 var normala kromosommässigt.
2 färska embryon sattes in och 5st till frysen. Så vi fick mycket bra resultat.
Jag fick tyvärr missfall pgr av mitt överaktiva immunförsvar, men har nu varit i London hos Dr Gorgys klinik och gjort immunutredning och kommer göra nästa försök 2019. Riga gör inga immunutredningar och sköter ingen immunmedicinering.
Kommer sätta in 1 embryo i taget i fortsättningen i naturlig cykel. Vi har fortfarande kvar 5 embryon i frysen.
Det kostade drygt 100.000kr med dubbeldonation och PGS inklusive 1 insättning. Alla insättningar sen kommer kosta 1250 euro/gång. (ej inräknat resor, mediciner etc)
Just det, sedan sa vår läkare i Uppsala att man kan göra ÄD i Uppsala efter sommaren...så vi kanske slipper åka utomlands. Får se när vi är där. Väntetid vill man ju inte ha...
Nu är jag tillbaka och efter ytterligare 2 ivf försök, en spontan graviditet som ledde till sen abort pga kromosomavvikelserstår vi på ruta 1. Funderar på Ava Riga igen då det är hopplöst lång väntan i Uppsala.
Någon som är i behandling i Riga och vill dela med sig? Hur går det med all Corona och stängda gränser nu?