Missne skrev 2019-06-18 23:13:56 följande:
Nej , den här gången tror jag inte att vi gör en ny immunutredning. Gjorde ju det förra gången och då hade det inte ändrats till det värre, och det är ju ett stresspåslag att fixa med provtagning och skicka etc så tänkte nog låta bli. Däremot tänkte jag kanske kontakta Dr D igen för konsultation för medicinering, så jag hoppas att han ställer upp utan att man tar dessa prover igen. Hoppas det kan räcka med FBC.
Hade jag vetat att de ändrat rutinen till 5 månader hade jag nog slutat amma två månader tidigare. Nu fortsatte jag bara för att det var mysigt till sonen var 14,5 månader. Å andra sidan kanske det är bra med 5 månader eftersom det inte lyckades efter första stimuleringen 2 månader efter amning förra gången men nästa stimulering, som lyckades, faktiskt var 5 månader efter avslutad amning.
Hur är det för dig då nu? Vad är dina planer?
Hoppas du får bra rådgivning av D. Vi ligger lågt (försöker naturligt lite halvdant sådär). Planen är att samla krafter och spara pengar till nya ÄD-försök. Står i kö i Umeå, men försöker hitta info om vilka svenska klinker som kommer erbjuda ÄD efter lagändringen. Tyvärr börjar jag dock inse att det nog inte blir något syskon, har varken råd eller lust att göra nya utredningar eller avancera i immunbehandlingen. Så om det inte sker plötsliga stora framsteg inom fertilitetsvården så är väl chansen liten att ny ÄD (utan annan förändring) skulle lyckas. Inget jag förlikar mig med med lätthet utan det är en stor sorg och saknad som till och från gör sig mycket påminnd i vardagen. Vill ju gärna ha tre barn. Antar att det var ett riktigt mirakel att vi fick sonen på första ÄD-försöket, för varken immunsupport eller ÄD verkar vara lösningen för syskon, varken enskilt eller kombinerat...