Inlägg från: BarnLängtan2012 |Visa alla inlägg
  • BarnLängtan2012

AVA klinik i Riga

Grattis Ahm66 till ett lyckligt slut på allt kämpandet!!

Måste kännas fantastiskt med att få tvillingar??

Jag har följt flera av er här som, liksom jag själv, kämpat under flera år för ett barn, eller två.

Själv har jag till slut fått inse det tunga faktum att jag kommer att förbli barnlös????

Vill här dela med mig av min ?barnresa?.

Efter att under 10 år, ha försökt att skaffa ett eget barn, via adoption, insemination samt embryoadoption, så har jag sorgligt nog kommit till slutet och konstaterar att jag nu till slut får lov att acceptera min ofrivilliga barnlöshet då jag nu blivit för gammal även för ET????????????

Efter ha startat denna ?barnresa? med att först försöka adoptera som ensamstående och insett att det var en total ovisshet att stå i en kö där par har företräde och ger oss ensamstående mckt dåliga odds så stängde jag den dörren för att öppna en annan och prova insemination i Köpenhamn, Danmark.

Provade insemination 4 ggr tills prover visade att mina egna ägg tillslut blivit för gamla. Blev inte gravid vid ngn av försöken.

Efter det började jag titta på vilka alternativ som då fanns tillgängliga för oss ensamstående, 40+ som vill ha barn. Via en god vän fick jag tips om Ava Clinic i Riga och bestämde mig för att satsa på Embryoadoption (ET) på denna klinik.

För att göra en mckt lång historia kort så kan jag summera följande;

Under 5 år har jag gjort 7 st försök, varav 2 ET ( med två olika donatorer, både två olika ägg samt spermadonatorer) och frysta ägg för 5 FET. Dessa har resulterat i tre missfall varav två gick till v 8-9 och det längsta gick till v 12.

Kostnaden för detta har varit dryg och kostat på, inte bara ekonomiskt, utan också känslomässigt samt socialt med allt som man avstått under alla år.

Nu har det gått flertalet månader sedan det sista MF och jag har så smått börjat att inse den smärtsamma sanningen, att jag kommer förbli barnlös????????

Vill inte acceptera det men måste lära mig att gå vidare.

Trots allt detta jag gått igenom så vill jag ändå uppmuntra er övriga att kämpa vidare!!

Har själv två nära vänner som fått barn (och syskon) mha AVA Clinic i Riga, så med mycket tur & envishet så funkar det för en del.

Jag har f ö också bara gott att säga om AVA Clinic i Riga.

Haft en mckt bra koordinator och de har varit mckt flexibla.

Om du vill veta mer, så fråga på bara, jag hjälper gärna till med den info jag kan.

Svar på tråden AVA klinik i Riga