AVA klinik i Riga
Hej. Har läst massor av inlägg och följt flera av er genom både + och -. Jag är 45 år och har 2 IVF bak mig, som inte blev några ägg över till meg.
Nu har vi provat äggdonation hos AVA Riga. Vår donator fick hela 17 ägg, 16 blev befruktade, men eftersom jag plötsligt började blöda dagen före ET i augusti så var vi tvungen att frysa äggena. 8 stk klarade sig i 3 dagar, så blev de frysta.
I september startade vi igjen.
På undersökelse så var min slemhinna 10 mm, men det fanns också ett myom på 30 mm som "kunde" vara ivägen.....
10 dagar senare drog vi till Riga. 4 ägg blev tinade, och alla 4 överlevde. 2 stagnerade dock under utveckling, men 2 stk av de blev til Morula och såg väldigt bra ut. Jag valde att sätta in bägge.
Enligt dr. Fodina så la hon äggena från mitt myom, och det skulle inte vara några problem.
Eftersom jag fått blödning sist, så var min progestron stötte kraftigt ökad. 2 tabletter på morgonen, og 4 tabletter på kvällen.......
Jag har varit trött under hela "värp" perioden, och flera gånger varit helt SUSAD en stund efter mina tabletter. Yr i huvudet, sluddrat tal, och helt konstig i kroppen.
Test dag var 3 oktober, och den visade för låg HCG för att vara gravid, men mitt progestron värde var 1317 !!!!! (detta brukar ligga mellan 10-50) Eftersom detta är så ovanligt och konstigt skulle jag ta nya prov 5 oktober. Kanske de rotat med mina prov och förväxlat värdena...!!
Nej, så var det inte.
Jag är inte gravid, men progestron värdet har gått ned till 755, fortfarande extremt högt, men nästan hälften av var det var om måndagen.
Vi har 4 ägg kvar i frysen i Riga, så vi får väl ta ett nytt försök....
Lite orolig för vad man utsätter sin kropp för - Jag ser ut som om jag är långt gravid nu, magen står ju rakt ut, och är svart av alla sprutorna jag tagit. Trött och anfådd, orkar ju ingenting längre.
Undar nu om det bara är jag, som har alla dessa biverkningar - är vi fler ??