Inlägg från: Fröken lillasyster |Visa alla inlägg
  • Fröken lillasyster

AVA klinik i Riga

Ni som går på Ava i Riga, vad vet ni om deras inställning till immunbehandling? Kan man få det via dem? Har påvisat viss avvikelse på hittills tagna tester så att välja en klinik som kan ge ev tilläggsbehandling är ett måste och jag tyckte om svaret jag fick från dem på min förfrågan om ÄD till skillnad från ett par andra klinkers svar som kändes väldigt standardiserade och opersonliga!

• Fröken lillasyster
    UndrandeSökare skrev 2018-04-06 10:31:26 följande:
    Jag och min man går hos AvaRiga och har gjort immunutredning i både Grekland och England. AvaClinic är ok med om du gjort immunutredning.

Men de gör inga sådana utredningar själva.

Man kan scanna in sina tidigare papper och maila till dem.

Vilken immunhjälp vill du ha? Är det kortisontabletter du vill köpa eller andra saker?
    Jag har hittills bara gjort en enklare provtagning i Danmark, inte lika omfattande som Grekland/England men fick i alla fall påvisat att jag har väldigt lågt värde av mannosbindande lektion och hla-dr3 vilka kan ha betydelse/påverka att mina tidigare ivf misslyckats/att jag fått tidiga missfall. (Har inga koagulationsproblem)
    Fick tilläggsbehandling via danmark med kortison och ivig vid mitt sista ivf i höstas men testade negativt då...
    Kommer inte ihåg vilken av klinikerna det var, tror det var ngn av de i Tjeckien jag gjort förfrågan till, som själva utförde såväl immuntester som ev immunbehandling. hade varit skönt att få allt omsett på samma ställe...!
  • Fröken lillasyster
    Emma30 skrev 2018-09-28 00:48:12 följande:
    Hur har det gått för dig? Var du hos Ole Bjarne Christiansen i Danmark?

Jag var hos honom nu i september och jag har oxå lågt mannosbindande lektin. Jag försöker nu hitta medicin som ingår i högkostnadsskyddet o någon som kan hjälpa mig ge den.
    Hej,
    Jag var hos Ole inför mitt sista IVF-försök (och fick då en ivig-behandling men testade negativt) Provtagningen på VitaNova visade lågt mannosebindande lektion vilket kan ha betydelse för att kunna behålla graviditeten. (Har testat plus tre gånger innan efter ivf men alla slutat med tidiga mf)
    Sedan hade jag även hla-dr3 vävnadstyp.

Just nu står vi och stampar litegrann här... Är så rädd att göra "fel" val av klinik för ÄD så jag kan inte ta beslut om var vi ska göra den någonstansSkäms 

Har du lyckats få reda på mer/lämplig behandling för lektinet? Var står ni i era ÄD-processer?
Svar på tråden AVA klinik i Riga