• Salacka

AVA klinik i Riga

UndrandeSökare skrev 2018-01-31 12:58:55 följande:
    Jag går också hos AvaRiga och kan säga att tyvärr kan den kliniken inte så mycket alls om immunförsvaret och de gör inga immunutredningar. Koagulationstestet (APTT, som AvaRiga tar räcker inte). Om du misstänker att ditt immunförsvar är problemet så är du varmt välkommen till Atentråden här på Familjeliv. Det heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Jag och min man har rest till Aten och gjort en stor immunutredning där blodprov skickas till USA för analys. Man kan tex ha ett överaktivt immunförsvar som attackerar embryona och aktivt motarbetar en graviditet och då blir det bara minus eller missfall. 
    Ja, anledningen kan vara för aggressivt immunförsvar, eller frågan är genetisk oförenlighet med din partner. Jag fick veta på en annan klinik, iVF Riga, att de ger speciella genetiska tester (HLA-typing och KIR-test) för dessa fall direkt i kliniken (de har genetiskt laboratorium).
    ...Men det här är inte mitt ämne, jag känner inte till detaljerna. Skäms
  • Salacka
    Hej Vonatl­ina!
    I mitt fall var jag på iVF Riga i januari. Ja, jag gjorde blodprov (Blodgrupp, Rh factor; infektioner: HIV, Syfilis, Hep B / C, Anti-Hbc från mig och partner); blodstatus (allmänläget); sköldkörtelprover (TSH, T3, T4, TPO, TRAK); prolaktin. Spermiprov för mannen.
    Koordinator berättade för mig att de andra inte är nödvändiga.
    Och alla tester tog bara en dag!
    Om du gör dessa tester med din läkare i Sverige ska du skanna resultaten och skicka till kliniken.
    Lycka till! Glad {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden AVA klinik i Riga