AVA klinik i Riga
Hoppar in i tråden här. Ni som gjort äggdonation i Riga. Vill ni kontakta mig?
Har så mycket frågor jag vill ha svar på. Skulle vara skönt att prata med någon! Kram till er alla!
Hoppar in i tråden här. Ni som gjort äggdonation i Riga. Vill ni kontakta mig?
Har så mycket frågor jag vill ha svar på. Skulle vara skönt att prata med någon! Kram till er alla!
Hej Svej! Jag har gjort äd på Ivf Riga! Vilken klinik har du valt?
Hej och välkommen till tråden Vonatlina! Jag tycker att du ska börja med att ta kontakt med någon av klinikerna i Riga för en första kontakt. Då får du bra information om hur du skall gå vidare och på vad du behöver hjälp med här i Sverige.
Samtidigt som du gör detta, så tycker jag att du ska försöka söka efter en gynläkare som kan hjälpa dig med de undersökningar som behöver göras i Sverige. Jag vet inte var du bor, men i Stockholm finns ett flertal olika läkare som kan hjälpa till.
Jag har varit på ett par undersökningar för att kolla äggstockar och slemhinna. Läkaren har skrivit ut mediciner till mig, men man kan (i alla fall på AVA Riga) få det skickat med DHL om man inte hittar någon i Sverige som kan skriva ut.
Vi har också varit och tagit nya blodprover. Man kan naturligtvis använda de prover man redan har (de är giltiga i 6 månader) och eventuellt behöver man kanske komplettera med något prov som de vill ha som man inte behöver inför behandling i Sverige.
Fråga på du bara. Jag var likadan för några månader sedan. Vi åker till Riga för ET i början på november.
Vontal: ja du behöver en gyn här. Du behöver mäta slemhinna npgra ggr. Provtagning av hiv mm prover fu o din partner remiss på det. JSg bor i Östergötland har en gyn på min ort. Inboxa. Jag svarar om några dagar.,, ligger på förlossning just nu.
Jag har åkt till Nyköping werlabs.se har avtal m unilab på sjukhuset där. Via dem kan mi ta de prover s behövs, kan va svårt att få remiss om du inte har kontakt m er ivf klinik.
Första försöket, så allt är väldigt nytt för oss också. Det har varit mycket att sätta sig in i, men kordinatorn man får på kliniken hjälper en massor med allt man undrar över. Vi blir där i fem dagar tror jag. Vi har än så länge ett preliminärt datum och väntar på det slutliga.
Hör av dig till någon av klinikerna redan imorgon så att ni kommer igång!
Har skickat iväg ett mail idag till IVF-Riga så nu e vi på gång vi med! Hoppas så många som möjligt vill följas åt och dela erfarenheter. Kram på er alla som kämpar! :)
JAg bor i Östergötland (Linköping) och kan rekommendera en läkare här som hjälpt till med underökningar och receptskrivning samt provtagning. Inboxa om du är intresserad. Jag gick på AVA Riga och lyckades på första försöket och är mycket nöjd med dem. Är nu i v 28 och hoppas att allt ska gå bra framöver åckså.
Måste vara nåt konstigtmed FL nu. Jag är inte privat. Brukar få meddelanden i inboxen från alla möjliga. Och nu när jag försökte inboxa dig så står det att din sida är privat också....
Hej! Hoppar in här. Planerar ÄD nu i vår på IVF Riga.
Har varit i kontakt med dom och fått blanketter kontrakt etc att besvara. Har lite frågor till er. Ska till min gyn här i Sverige i början av mars.
Behöver veta min blodtyp så att jag kan besvara alla blanketter. Kan min gyn hjälpa mig med detta tror ni?
Utöver detta så undrar jag vad mer för prover som jag ska ta inför ÄD? Har ej fått någon information om detta.. har ni skickat in gamla journaler till Riga också?
Vad har ni gjort och fått uträttat under erat första möte med läkaren i Sverige?
Mycket funderingar nu!
Brukar vara Blodgrupp, Rh-faktor, Hiv, Syfilis, HepB, Hep C, Anti-Hbc, från både mannen och kvinnan. Mannen måste också ta spermaprov med morfologi.
Alla resultat scannar man in och mailar till kliniken.
Detta gäller hos AvaClinic i Riga.
Du kan fråga om din gyn vill hjälpa dig ordna med alla prover, annars brukar man också kunna ta dem på kliniken.