• Kimmon

AVA klinik i Riga

Ledsen om jag kapar er tråd lite men jag o min sambo har precis börjat titta på ÄD efter många ivf försök. Vi har tyvärr för gamla ägg tydligen. En fråga jag skulle vilja ställa till er som testat AVA eller IVF i Riga för äggdonation, hur mycket har ni behövt att åka till Riga. Vi undrar för att det är problematiskt för oss vara borta mycket.

Stort tack till alla er som delar med er av era erfarenheter på forumet, det är mycket värdefullt!

Kim
  • Kimmon

Hej

Jag och min man hade kontakt med Ava Riga (koordinator) för ett tag sedan och sedan ovumia i Finland. Båda gav bra intryck men vad som förvånade mig var att AVA förespråkade färska ägg vid äggdonation medan ovumia mer förespråkade frysta ägg. Jag trodde att de flesta använde frysta ägg för det var enklare då man slipper synka cykler.

Har någon här erfarenhet av hur ?man brukar göra??

Sen undrar jag om den statistik på födslar som ava presenterar (55%)är glädjesiffror? Ovumia presenterade siffran 40% och de borde väl inte vara sämre? Eller beror den sämre siffran på att de använder frysta ägg?å

Tusen tack för era svar!

Svar på tråden AVA klinik i Riga