AVA klinik i Riga
Jo, jag vet vad vi skrev på men hade ju aldrig kunnat drömma om att utfallet kan bli så kasst. Och för den prislappen! AVARiga är dyrt! Tänk på att kliniken är i Lettland där BNP är helt annan än i Sverige. Så jo, visst förväntade jag mig ett resultat på fler ägg som många av er andra fått...och det som gjorde mig ännu mer besviken är att kliniken talar om för mig att de inte vill stimulera till så många ägg, vilket inte alls stämmer för de flesta av er här fått minst 12 ägg? Eller hur?
Och ännu mer besviken blir jag för att kliniken varit helt ointresserad av att diskutera priset. Jag tror inte många patienter i vår situation skulle ta upp frågan som vi gjort och försökt förhandla=få till 'rabatt'. Men att de inte vill ge mig sig en millimeter tycker jag är dåligt av en klinik som talar om för mig att de har lång erfarenhet.
Jag hoppas verkligen att de som överväger att göra ÄD på AVA Riga funderar på det en extra gång till. Jag blev också förblindad av deras snabba svar och tänkte att det är ett bra tecken. Men så blev det så här
Vi funderar på att göra äd med frysta från AVA Riga, men blir lite fundersam när jag läser dina inlägg. Vi får 8 st frysta för 45000 kr. Vad jag förstått så överlever de flesta upptining idag, men vilken kvalitè är det på äggen? Är de kanske sisådär så är det llllurigt...det är ju satans mycket pengar dessutom har man lagt ut innan på behandlingar (ivf för vår del), sen kostar ju detta mer pengar med resor/boende. För att inte tala om all energi!
Har också varit i kontakt med Veronika, visst hon svarar snabbt.
Att de inte tar hormonprover, märkligt, hur vet de hur äggreserven är hos donatorerna då, och hur mycket sprutor de ska ge?
Men hoppas det går bra för dig :)