• LinaQ

AVA klinik i Riga

Efter många försök med ivf och ÄD i en tidigare relation tar jag nu nya tag i en ny relation! Har nu hunnit bli 41 och med min historia törs vi inte försöka för länge på den naturliga vägen, och har därför vänt oss till Riga. Vi ska därför ta en massa prover, AMH, TSH och spermaprov bl a.. Men var kan man göra dessa prover nu sedan de nya reglerna? Tidigare har jag fått hjälp från en klinik i samma stad, men nu har jag varit i kontakt med flera olika inrättningar och ingen vill hjälpa oss med proverna! Hur har ni gjort? Hjälp?

• LinaQ

Tack! Jag ska kolla werlabs! Verkar vara toppensätt att ta proverna enkelt! Sköterskan i Riga ville att vi skulle ta spermaprovet innan de vet vad de ska erbjuda (ivf, ÄD el ED antar jag).. Så vi måste lämna in något resultat på spermaprovet innan vi åker dit! Det är därför jag söker med ljus och lykta efter det!

• LinaQ

Zak1234 Ja, "ta alla dessa prover och meddela oss resultaten så kan vi erbjuda en bra behandling sen", så sa sköterskan till mig när jag mailade och frågade att vi sökte hjälp. Jag har tidigare gått hos dr Fodina på

den förra kliniken när jag var i en annan relation, så sköterskan kanske tycker att hon känner mig redan och bara vill ha en uppdatering av proverna?

• LinaQ

Fru84: hur gammal är din man? Vi är lite till åren både min sambo och jag (41 resp 53), så de jag pratat med vill inte hjälpa oss med remisser..

• LinaQ

Maryhe: om det blir något framöver för oss (typ till hösten) så får du gärna berätta vilken läkare du går hos! Har själv svårt att få tag i ngn både för UL och recept.. (Bor i Eskilstuna, så bara 1 timme till Örebro!)

• LinaQ

Maryhe: jag är 41, så jag borde slinka igenom! ;)

Redan47: ingen av de gyn jag ringt till (vår egen på landstinget och flera privata vill ta emot oss för att hjälpa oss med prover inför ÄD/ED! Helt makalöst!

• LinaQ

Zak1234: eskilstuna, och du?

Redan47: Japp, fick tips om werlabs men det såg ut som att det inte går att ta amh i Eskilstuna. Dessutom behöver min sambo ta ett spermaprov och vi har inte hittat någon som tar emot oss för det. Tips mottages med tacksamhet!

• LinaQ

Hej! Kliniken i Riga vill veta min RH-status den här gången, det var inget de frågade om på gamla Riga när jag var där.. Jag har ingen aning om vad jag har och ringde till gyn här för hjälp, men de kunde inte hjälpa mig. Tips på vad jag kan göra? Är lite för rädd för sprutor för att bli blodgivare..

• LinaQ
    Redan47 skrev 2014-07-07 23:18:50 följande:
    Via werlabs kan du ta det. Ska du ta fler prover typ förnya hiv syfilis prover så kan du ju samköra, kolla som sagt werlab meny! Eller på kliniken i Riga när du är där. Har du tagit prover på gamla någon gång, kanske de har dina uppgifter...?
    Tack Redan47!

Jag tror de tog det provet på gamla kliniken, och har bett dem maila uppgiften. Men det dröjer och vi får inte välja donator innan jag meddelat min RH-status..
Svar på tråden AVA klinik i Riga