AVA klinik i Riga
Hej! Jag är ny här och vågar mig nu på ett första inlägg efter att följt diverse ÄD trådar en längre tid. Hoppas det är ok.
Är för tillfället ruvande. Gjordet mitt första ÄD försök (FET) för 2 dagar sedan! Känns helt overkligt, men har inte alltför höga förhoppningar för inget verkar ha gått enligt "manualen" när det gäller min kropp.
Min historia (för den som orkar läsa):
Jag var på mitt första besök hos AVA Riga i okt 2010 för att diskutera ÄD. Fick tid väldigt snabbt, allt såg bra ut och behandling kunde startas nästan omgående och preliminärt ET blev satt redan till dec 2010.
Tyvärr fick min första behandling avbrytas då sista VUL innan ET visade att jag fått en polyp som behövde skrapas bort (kan tydligen hända men är inte alltför vanligt). Min man fick åka till Riga själv i slutet av dec-10 för att lämna sitt "bidrag" till de 6 ägg som kunde plockades ut från donatorn. 5 av dessa kunde frysas.
Min behandling nr 2 kunde påbörjas i Feb-11 (tog lång tid innan mensen behagade komma tillbaka), men fick också tyvärr avbrytas efter 23 dgr då min slemhinna endast ville bli 7 mm denna gång (AVA har 8 mm som krav).
Påbörjade behandling nr 3 i slutet av mar-11 (tog nästan en månad att få mens igen). Första VUL visade att slemhinnan var tunnare nu än förra gången (5.3 mm på dag 9 mot förra 6mm). Fick nu ökad dos Progynon från från 8mg till 10mg. Jag kombinerade även detta med akupunktur. Ny VUL 5 dgr senare visade nu 8 mm! Fick nu datum till FET 25/4.
FET skedde alltså i torsdags 25/4. 2 av de 3 upptinade embryon klarade sig. Dessa 2 påstod vara toppkvalitet (1st 10-cellig + 1st compact). De hade gjort "Assisted hatching" på dessa (inget de frågades oss om utan ngt som jag förstod behövde göras). De 2 embryona sattes in, vilket var rekommendationen i mitt fall (jag fyller 46 år snart så inte så mycket tid att spela på....).
Väntar nu med spänning. Känns kul att kunna dela detta med någon eftersom min man inte vill att vi ska tala om vad vi går igenom för någon och jag har mycket som snurrar runt i huvudet just nu.