AVA klinik i Riga
Grattis, IVFdagar! Det låter ju som toppenläge!
Jag kanske har blivit tokig men är det inte otroligt många magar i världen just nu? Hela gatorna fulla.
Grattis, IVFdagar! Det låter ju som toppenläge!
Jag kanske har blivit tokig men är det inte otroligt många magar i världen just nu? Hela gatorna fulla.
Jag har liknande oerhört irriterande erfarenheter med blodprov. INGEN ville ta det! CvL sa att de ine brukade ta alla som min klinik utomlands krävde och hänvisade till husläkaren. Husläkaren började direkt tjata om pengar och att det fanns prover som ändå skulle skickas till Akademiska och sa att jag skulle be CvL om en remiss dit direkt... Det tog flera dagar av samtal om "vem betalar".
Det slutade med att jag anmälde mig som blodgivare (vilket jag velat göra länge) och fick nästan alla prover tagna på den vägen. Sista steget var att få blodcentralen att skicka intyg ("Vi brukar inte göra det" var första besked) men när jag ärligt sa vad det gällde så var det inga problem. För fertilitetsbehandling gör de undantag.
Ska det vara så svårt???
IVFdagar: Grattis till en finfin skörd
Har vi inte en europeisk sjukförsäkring nu? Vi får ju ersättning för allt möjligt inom EU, varför får inte läkarna samarbeta över gränserna då? Jag har i alla fall haft tandläkare i olika länder som har varit delaktiga i att laga mina tänder och FK har även kompenserat en gång. Men nu förstår jag att det måste ha varit problematiskt för min läkare på CvL att skriva ut recept åt mig.
Vul är sjukt kostsamt. Det tog inte ens 5 minuter sist på mig.
På CvL kostar VUL 914 kr.
Hinos: Jag hade antagligen resonerat likadant, särskilt med tanke på blivande barns hälsa. Man grubblar ju jättemycket även när det gäller tvillingar och allehanda risker med det. Jag håller tummar jättehårt för att ni ska lyckas hela vägen nu! I vilken vecka kan man göra reducering?
MrsCelan: De tog inte allt vi behövde på CvL men man får en remiss från dem till Läkarhuset (ligger vid Kungsgatan) och där kan man ta allt på en gång. Även på maken.
Fy sjutton, Leia! Vilken chock och strul! Har precis läst ikapp här, blev glad över din slemhinna och några sekunder senare... Många många kramar!
Leia83: jag känner inte heller någonting alls. Men statistiken säger att en av oss, dvs 50% ändå har lyckats.
Jättegrattis, Bollan och Hinos! Vad skönt det måste vara att se dem på skärmen!
Jag har inte tagit fler blodprov, jag skulle enbart ta om det om värdet på första låg mellan 5 och 50.
MrsCelan: jag fick en remiss från CvL till Läkarhuset på Kungsgatan. Där kostade HCGprovet 190 kronor. De var ganska rådslösa först - man brukar ju inte behöva betala en sådan sak själv i Sverige. Men jag fick kvitto och allt.
Dessutom hade CvL glömt att markera vad det skulle vara för prov och jag är ingen läkare själv så jag chansade med att säga HCG. Mycket man måste hålla reda på själv.
Dock skulle jag enbart ta om provet ifall mitt första var lågt och det var det inte. Så ibland verkar det som att ett prov räcker.
Min MVC vägrade ta HCG.
Grattis Akkie77 till bebisen!!
Vill bara varna er för AirBaltic - den är nära konkurs och flera resebolag vågar inte längre sälja deras biljetter. Så man kanske inte ska boka den längre fram om inte Lettiska staten räddar den.
Jag fick aldrig mens efter sprutan. Läkaren var lite missnöjd (han sa att de helst inte vill ha några avvikelser) men det gick bra ändå, som det ser ut just nu.