• mrseightball

AVA klinik i Riga

Hej hej!

Jag hoppar in i tråden utan att ha hunnit läsa mer än TS. Jag har precis fått en tid på AVA kliniken i Riga den 18 mars och är supernervös!!! Jag är nervös över att inte hitta dit, att inte kunna göra mig förstådd och så är jag lite rädd eftersom det är en öststat (förlåt men jag kan inte hjälpa att jag tror att jag kommer bli rånad i en taxi eller på gatan...Rynkar på näsan) Enligt ts verkar klinik och läkare bra men hur är det förövrigt i själva staden??? Vad tycker andra om kliniken, läkarna osv? Hur gör ni med mediciner, jag har progynon och crinone kvar sedan tidigare behandlingar- går det att använda dessa läkemedel eller är det helt andra mediciner som gäller??

Jag ska nu i a f boka hotell och flyg. Samtidigt som jag är nervös är jag såklart full av förväntan och hopp om att det äntligen ska bli nått positivt...

Mvh

• mrseightball
    Hinos skrev 2011-02-28 12:05:41 följande:
    Ta taxi, det kostar 9 lettiska pengar och då lämnar de av dig där du ska... Riga är inte så stort så man lär sig snart att hitta.
    De är inte så noga med mediciner tror jag utan har man likande så går det nog bra. Ska du bara på första träffen eller blir det ET?
    Vi väntar på att få testa... då vi var där den 19/2
    Ok, jag har i a f bokat ett hotell ganska nära kliniken. Det är ett första möte för oss att sedan påbörja behandling med ÄD. Hur många resor behöver man göra egentligen och hur länge stannar man för ett ET? Man behöver väl inte åka till Riga bara för UL utan det måste man väl kunna göra i hemkommunen?

Spännande för er! Håller tummarna :)
  • mrseightball
    Glad Tack snälla ni för alla svar!
    Känns lite lugnare och jag har också hunnit läsa lite mer i tråden hur ni andra gjort och vad som hänt. Är skönt att veta lite om kliniken innan man kommer dit.

Långtidsodlar de alla äggen eller bara om det blir ett visst antal? Bestämmer de det själva eller hur funkar det? Ska man sätta in ett eller två ägg? Jag har gjort tre ÄD-försök i Sverige och ena gången blev det många fina ägg och de satte tillbaka två (blev dock MF) och jag fick senare veta att de hade satt in ett ägg som var "av toppkvalité" och ett de var tveksamma på. Vet någon hur de gör på AVA? Jag vill nämligen bara sätta in två om de är av toppkvalité, det borde ju öka chanserna, eller vad tror ni?

Hoppas det är ok att jag frågar, det är mkt som snurrar i huvudet och det är ju inte precis alla som har dessa specifika kunskaper så att säga...:S
  • mrseightball
    Glad  LinaEm: tack för dina ord och info!!

Och grattis till Nidra och 2 små hjärtan!!! Härligt!
Svar på tråden AVA klinik i Riga