• Mirva

AVA klinik i Riga

Får jag fråga er som varit på Ava Riga? Har en bekant som köpt ett tregångerspaket ÄD, och var nu där för andra gången. De tog betalt 1250 euro för embryo transfer. Är det verkligen korrekt? Någon som vet?

• Mirva
    WildaMathilda skrev 2011-02-23 09:26:21 följande:
    Mirva, jo det stämmer. Det är en FET hon gör nu gissar jag? ET kostar 6450 EUR.
    Tack! Hon har redan betalt omkring 6000 euro för hela paketet förra gången hon var där. På deras prislista står 450 euro för embryo transfer.

Sedan är det märkligt att embryona skulle vara 12-celliga efter ett dygn, som de sa till henne. Då ska det ju behövas fler dagar. Hm...
  • Mirva
    Memaja skrev 2011-02-25 16:45:16 följande:
    Mirva, det verkar som om din väninna har missuppfattat det där med cellfördelningen efter en befruktning, för att det ska bli 12-celliga efter ett dygn är nästan helt omöjligt, och Dr. Violet på AVA berättade utförligt för mig hur cellfördelningen gick till och de hon på AVA Riga kan inte ha sagt ngt om 12-celligt på ett dygn. När började den här resan hittade jag följande dokuemenation från Sahlgrenska som jag tyckte var vädligt lärorik och pedagogisk när det gäller provrörsbefruktning, cellfördelningar, embryos, blastocyster mm.

www.bioscience-explained.org/SEvol4_1/pdf/ivf...
    Ja förhoppningsvis har min bekant missuppfattat, för det skulle vara konstigt om de skulle ha sagt något sådant till henne. Tack för länken.

Dock tycker jag att de är lite märkliga ändå, de mejlade henne på måndagen i samma vecka hon skulle göra FET, och undrade om hon ville ha ett tidigare utplock för att det skulle bli blastocyster. De mejlade på måndagen och FET skulle göras på torsdag. Det känns som om de har för många kunder. Men de kan säkert vara bra ändå.
Svar på tråden AVA klinik i Riga