• kräfta

AVA klinik i Riga

Hej alla, jag har också varit inne och läst lite men först nu blivit meddlem.

Vi ska till AVA Riga i slutet av Feb för första ET, efter ett avbrutet IVF. Känns både spännande och samtidigt lite närvöst,man vill ju tro att det ska funka. Samtidigt som man förstår att man kanske får försöka ett par gånger.
    Känslorna åker berg och dalbana....

• kräfta
    Ger aldrig upp skrev 2011-02-11 13:11:41 följande:
    Hej alla!!
    Jag hittade denna tråd idag och är helt ny på sidan. Vill bara först säga att jag blir så rörd när jag läser era inlägg, ni är så otroligt gulliga å peppar varandra så otroligt bra.
    Nu min historia,  har ett barn 12 år nu som är min ögonsten. Sedan 10 år ny sambo och när vi inte lyckades bli gravid trodde vi förstås att problemet låg hos min sambo. Det visade sig dock att det är jag som producerar få ägg. Oregelbunden mens så hur svårt som helst att hitta ägglossnig å den kommer inte heller varje månad utan någon gång då  och då. Har nu gjort och många misslyckade IVF både i Umeå (1) å Falun (4) utan att lyckats. Jag är 38 år nu och vi har börjat fundera på äggdonation. Jag har kollat in AVA-klinikerna och skulle bli jätteglad om ni underbara tjejer vill dela med er av era erfarenheter. Hur går vi till väga? Måste vi åka dit för undersökning eller funkar det att skicka kopia journal? Priser? Ja alla era erfarenheter emottages tacksamtGlad Kram
    Hej, vi behövde inte komma på ett första besök, skickade över alla våra dokument och fick donator direkt, allt gick snabbt och smidigt med mejl som komunikation. På söndag åker vi till Riga för ET. Ca 7 veckor efter första kontakt. Lycka till
  • kräfta

Grattis HinosGladtrippel lycka fantastiskt.

• kräfta

Svävar mellan hopp och förtvivlan 2 dagar kvar till ultraljud, haft lite flytningar sista veckan. Man blir lite nojig minst sagt. Håller tummarna för alla där utr:)

• kräfta
    Pysseltomten skrev 2011-04-28 15:02:10 följande:
    Måste bara fråga.. de tester som görs i samband med behandling före/under tiden/efter och som inte görs på AVA kliniken. Gör ni alla de på ett offentligt sjukhus via landsting eller privat?

Ivfdagar -lycka till med ruvandet av dina påskägg och hela 6till frysen!
    Jag gör alla tester och ultraljud hos min privata gynekolog...han har varit fantastisk.
  • kräfta
    WildaMathilda skrev 2011-05-04 08:03:12 följande:
    Yes! Dr Funky Cool Fodina vet vad hon gör. Idag fick vi äntligen plus på stickan!
    Grattis, håller mina tummar för er.
  • kräfta

Är det någon här som vet vad PREDNISOLON-RICHTER är och varför man äter det? Googlat det men hittar inga bra sidor på svenska!!
    ahm66: jag blir också yr och sluddrig av all medecin, först åt jag bara 2 utrogest men när jag fick lite flytning ökade dom till 4st, då kände jag en enorm skillnad (super dizzy de första dagarna) flytningarna försvann direkt.
    På tisdag är det dags för ultraljud, så spännande men skrämmande också för sist fick jag missfall 2 dagar efter ultraljudet.

• kräfta
    WildaMathilda skrev 2011-10-08 11:06:02 följande:
    Kräfta, det är kortison, som MrsCelan skriver så tas det för att dämpa immunförsvaret. Det är ganska vanligt vid ÄD då det finns en risk att kroppen ser embryot som något som ska "bort" om man har starkt immunförsvar. Kroppen känner inte igen embryot som sitt "eget" med andra ord. Därför tar man ibland kortison även om man inte har någon sjukdom.

kram
    Tack för informationen, jag misstänkte att det var något åt det hållet. Tack
  • kräfta

Varit och gjort ultraljud idag och allt såg fint ut...ett fint tickande hjärta, hoppas de 4 -5 närmaste veckorna flyger fram, då man man brukar säga att första 3 månaderna har högst missfallls risk.

• kräfta
    Izzie77 skrev 2012-03-15 07:46:57 följande:
    Tack alla!
    Har ni åkt båt eller flyg till Riga? Hur långt är det från flygplats respektive hamn in till Riga?
    Vilket hotell har ni varit på? Tips mottages tacksamt 
    Hej, vi tog flyget, jätte smidigt, 100:- med taxi in till centrum. Första gången stannade vi 5 dagar, men när det var dags för FET flög jag fram och tillbaka på samma dag.
  • kräfta
    tjorvar skrev 2012-03-20 19:51:12 följande:
    Tittar in och rapporterar efter ett par turbulenta dagar.

Testade negativt med hemtest på söndagen och var säker på att det var kört men pallrade mig iväg och tog blodprov enl. order från Riga på måndagen ändå. Fick inget svar under måndagen vilket man brukar få.
    Jag och mannen pratade nästa steg och deppade lite och så idag kände vi att vi ändå ville ha provsvar så maken ringde och fick svaret att HcG låg på 150 vilket ju innebär graviditet.

Har lite svårt att ta in det men är jätteglad så klart även om det är en lång väg kvar...

Vad har ni andra haft för HcG på testdag (FET + 14 dagar)? Jag undrar om det är lågt eftersom jag "nollade i söndagsmorse på hemmatestet.

Kommer inte ihåg  precis, men 150 låter rimligt, jag fick också negativt när jag testade hemma, men var gravid. Hcg värdet ökar sedan väldigt fort. Lycka till.
  • kräfta

Jag fick också - när jag testade innan det riktiga blodprovs testet, men var gravid. Kommer dock inte ihåg vilken dag det var. Nu har vi bara 8 dagar till utsatt förlossning:)
    Lycka till alla där ute

Svar på tråden AVA klinik i Riga