Inlägg från: Ger aldrig upp |Visa alla inlägg
  • Ger aldrig upp

AVA klinik i Riga

Hej alla!!
    Jag hittade denna tråd idag och är helt ny på sidan. Vill bara först säga att jag blir så rörd när jag läser era inlägg, ni är så otroligt gulliga å peppar varandra så otroligt bra.
    Nu min historia,  har ett barn 12 år nu som är min ögonsten. Sedan 10 år ny sambo och när vi inte lyckades bli gravid trodde vi förstås att problemet låg hos min sambo. Det visade sig dock att det är jag som producerar få ägg. Oregelbunden mens så hur svårt som helst att hitta ägglossnig å den kommer inte heller varje månad utan någon gång då  och då. Har nu gjort och många misslyckade IVF både i Umeå (1) å Falun (4) utan att lyckats. Jag är 38 år nu och vi har börjat fundera på äggdonation. Jag har kollat in AVA-klinikerna och skulle bli jätteglad om ni underbara tjejer vill dela med er av era erfarenheter. Hur går vi till väga? Måste vi åka dit för undersökning eller funkar det att skicka kopia journal? Priser? Ja alla era erfarenheter emottages tacksamtGlad Kram

• Ger aldrig upp

Tea, tack för ditt svar.
    Kom på en anna sak jag undrar över... Av vad jag förstått så får man alla ägg från ett plock från sin donator? Finns någon "garanti" på hur många man kan förvänta sig, vore inte så skoj om man betalade rätt mycket pengar å så blev det  bara några få, Vad händer  om dom inte lyckas få något ägg befruktat?
    Om något "till frysen"  vad kostar återinfrande om det t.ex  inte lyckades första gången?

• Ger aldrig upp

Hej alla!
    Tyvärr så verkar det vara mer en regel än ett undantag att ÄD lyckas på första gången. I min enfald trodde jag att det beror på mina ägg att det inte fäster, har ju gjort ett antal IVF men det verkar som att det är lika svårt att det fäster med donerade ägg. För oss börjar ekonomin ta väldig stryk, har betalat det mesta själva hitills eftersom vårt landsting bara betalade för det första försöket och vi ser liksom detta med ÄD som en sista utväg å sista försök. 60 000 är rätt mycket penagar och skulle det misslyckas första gången som det verkar göra för så många så tror inte jag att vi kommer kunna skramla ihop 60 000 nya Gråter. Vad tror ni?

Svar på tråden AVA klinik i Riga