Inlägg från: lyckligtlottad1982 |Visa alla inlägg
  • lyckligtlottad1982

AVA klinik i Riga

leia83 skrev 2011-02-05 18:44:53 följande:
    Jag ska testa på fredag. Hade bruna spottings från rd 4 sist och det slutade i mf :( men jag tar en prog till och hoppas det slutar. Tack för ditt svar :) o
    Står inför äggdonation. Åker på mitt fösta besök om en månad. Följer din resa och önskar dig  verkligen ett plus! :)
  • lyckligtlottad1982
    leia83 skrev 2011-02-05 19:01:52 följande:
    Åh vad glad och rörd jag blir, jätte tack för din omtanke.
    Vad spännande att du får komma igång snart :) hur kom det sig att det blev just Riga? Vi är jätte nöjda med kliniken, nöjdare blir vi om det blir plus nu :)
    Vi skall dock till Tammerfors, men följer denna tråden, för det är lite mer aktiviet här och ändå samma typ av behandling.. :)

Kul att följa och man hoppas att man får hinna se lite plus i denna tråden innan! :)
  • lyckligtlottad1982

leia83> *lessen för din skull*

• lyckligtlottad1982
    leia83 skrev 2011-02-26 19:07:21 följande:
    Hej töser. Jag undrar en sak. Den 11 slutade jag på alla hormoner, sedan tre dagar har jag extrema värme vallningar. Känns som jag kokar innifrån. Ingenting jag gör lindrar det. Har flera gånger lutat min in i frysen för det är så jäkla jobbigt. Vad beror det på? Hormonerna borde väl inte påverka mer? Kan jag vara på väg in i klimakteriet på riktigt redan?
    Har du mätt ditt FSH-värde? Jag har högt FSH och läkarna har hänvisat till för tidigt klimakterium. Jag får därför äta östrogentillskott för att bl.a. undvika att råka ut för benskörhet för tidigt. Jag har dock inte värmevallningar, men det är något läkarna frågat om jag brukar ha. 

Om du inte fått ditt FSH mätt  så kan du kankse efterfråga det. 

Men det mest otäcka verkar ju ändå vara skiftningarna i puls. Det är dock inget jag känner igen utifrån den diagnosen jag fått. Vad säger läkarna om detta?
    Allting går... och går det inte så går det ändå!!!
  • lyckligtlottad1982
    leia83 skrev 2011-02-26 21:35:25 följande:
    Jag är behandlad med levaxin för sköldkörteln sedan en tid. Dom har inte tagit prover på ägg reserver har dock märkt at jag har uselt av dom när jag gjorde IVf. Vill helst inte hamna i klimakteriet vid 27. Men kommer nog bli tidigt då jag knappt har ägg. Får se vad läkaren säger d 4. Vi funderar på surrogat mamma i stället faktiskt, bara extremt dyrt
    Men jag fick detta beskedet för några månader sedan och jag är 28 år. Det känns helt absurt. 

FSH är det värdet som de efter att jag hade visat 60 konstaterade för tidigt klimakterium. Man bör ligga på max 10 i en fertil kvinnas ålder. 

AMH är det värde som mäter äggreserven.

Jag har precis som du något förhöjt värde på sköldskörteln. Det är TSH som då är något förhöjt. Kommer också att få åta levaxin när det börjar närma sig äggdonation för vår del.

IVF var aldrig ett alternativ för vår del då man vid högt FSH konstaterat att chansen att lyckas är så liten att man ej är välkommen på IVF, vaken via landstinget eller privat.

Jag hoppas att du inte har lika dåliga värden som jag.

Tror du det är levaxinet som orsakat hjärtproblemen?

• lyckligtlottad1982
    chockad skrev 2011-01-29 12:22:49 följande:
    Nu är det snart dags för oss att åka till Riga. Vi ska dit den 25 februari, sedan sätta in 2 embryon den 2 mars som är odlade till blastocyster=) Är så himla glad över att man kan åka dit och försöka istället för att vänta här i Sverige.
    Jag kan knappt vänta nu när det bara är en månad kvar tills vi ska dit.

Tror ni att man kan boka flyg och hotell redan nu eller ska man vänta lite, ifall det blir lite ändringar på datumen?
    Spännande! Gick allt bra med insättningen? Håller tummarna nu och hoppas på ett plus! :)
  • lyckligtlottad1982
    leia83 skrev 2011-02-26 23:57:52 följande:
    Nej levaxinet ær det absolut inte. TAr 100 microgram och levaxin ær bara farlig før hjærtat i extrema mængder.
    Jag har en underproduktion av skøldkørteln.
    Dæremot ær lækarna ganska sækra på att det ær hormonbehandlingarna som får min kropp att sparka bakut totalt, dærav vill dom førbjuda mig att fortsætta med det men jag har inte bestæmt mig æn om jag tænker lyssna på farbror doktor eller ej.
    Ush vad jobbigt før dig, har du några kænningar a det ? typ klimakterie besvær?
    Jag får væl be lækaren att ta sådanna prover på mig så jag får svart på vitt.

Linaem: vad spænnande med dina ørtkurer. Du ska se att det sparkar igång din livmoder ordentligt
    Jag førstod på lækaren att de hormoner vi tar vid ÆD påverkar kroppen rætt kraftigt. Jag hade massor med vatten i ben och handleder och armbågar. Satte sig fræmst i lederna. Kunde rigkitg kænna hur det skvalpade nær jag var på sjukhuset. Man får sig allt en funderare øver vad man utsætter sin kropp før
    Jag har inga klimakteriebesvär faktiskt..  Men ser ut som att fler har liknande känningar efter ÄD. Jag hoppas att detta går över för dig snart! Rädd man måste bli.. :(
  • lyckligtlottad1982
    Hinos skrev 2011-02-28 22:22:47 följande:
    Grattis Nidra Hjärta

Hoppas du smittar av dig på mig...
    Idag fyllde mitt lilla ÄD hjärta ett år... en tuff dag för en liten tjej som varit sjuk en vecka men en lycklig liten dam. Nu hoppas vi på dubbelsyskon till henne. Känner inget idag men har väl kanske inte haft tid att känna efter så mycket!!
    Följer din resa Hinos och hoppas du får ett plus och dubbelsyskon!!!! :)
  • lyckligtlottad1982

Leia 83: Vackert! Du är fantastisk som gör detta! Hur går det för er? Har ni bestämt nu hur ni skall ta er vidare? 

Ni andra, Hur öppna är ni i frågan o äggdonation? Har ni berättat det för er, familj, vänner, på arbetsplatsen mm?

• lyckligtlottad1982

Någon som bor i Göteborg och har någon bra gynekolog att rekommendera för undersökningarna som skall ske i Sverige?

Jag är även ute efter någon psykolog som kan diskutera äggdonationsprocessen och skriva ett utlåtande till AVA.

Några förslag i Göteborgstraken? 

Svar på tråden AVA klinik i Riga