Memaja skrev 2011-01-16 12:58:39 följande:
Hej Chockad,
För mig gick det jättesnabbt! Jag var där första gången på infromationsmöte den 18 okt, och då jag redan tagit blodtester hemma men gjorde de sista där. Fick recept som jag kunde få hjälp att omvandla till svenska via min svenska gynekolog och kunde ta sprutan den 10 november. Den 25 oktober skickade jag min "önskelista" donatorer och den 1 november fick jag två förslag att välja på äggdonator.
Och den 6 december, dvs 7 veckor efter första mötet vara jag hos AVA och satte in 2 embryon enligt mitt önskemål. Jag frågade också om blastocyster men dr Violet svarade att man brukar inte göra det första gången då det brukar gå bättre med donerade starka ägg än om sina egna. Men om man har gjort äggdonation tidigare och det inte har fungerat brukar man odla till blastocyster. Så fråga dem, vad de tycker.
Själv plussade jag den 20 december och sitter här nu och bara väntar på att det ska bli tisdag då jag ska göra ultraljud och då ska få se om det är 1 eller 2 små guldklimpar jag har som inneboende.
En sak som du ska förbereda dig på är att du kommer att få ta mycket mediciner/hormoner. Själv proppar jag forftarande i mig 70 tabletter i veckan. Men det är det så värt.
Tack för svaret=) blir det så mycket tabletter som 70 stycken i veckan,det var en del det!! Men det är det värt.
Någon spruta behöver jag iallafall inte ta, enligt min läkare här,eftersom jag inte har någon egen ägglossning, ja det kanske är onödigt det där med att odla till blastocyst,om den sätter in 2 embryon som verkar vara av bra kvalite. Det är ju första gången jag testar äggdonation.