AVA klinik i Riga
Hej!
Jag är hyfsat ny här på Familjeliv och har ej skrivit i denna tråden tidigare.
Vi var på AVA-kliniken i Riga i månadsskiftet sept/okt och fick två fina blastocyster insatta 4/10 och tre till frysen.
Vi har försökt få barn sedan 2001, men mer planerade försök de sista fem åren. Gjorde fert-utredning 2008 som ej visade på något fel på nå´n av oss, kan tillägga att jag är född 1977 och min man -71.
Efter ett års ytterligare fruktlösa försök fick vi pröva IVF. Tre IVF:er utan något insättande, två av gångerna blev det befruktade ägg, men de utvecklades onormalt och dog efter några dagar. Därför bestämde vi oss för ÄD och sökte oss utomlands som många andra pga den långa väntetiden i Sverige. Vi står inte i någon kö här i Sverige.
Jag håller med er att det är en mycket trevlig och proffsig klinik och bra mailkontakt.
Vi testade positivt för en vecka sedan och det har känts bra hela tiden. Idag mår jag dock inte bra och har en brun flytning... ska ju vara i vecka 6 nu. Jaja, vi får se hur det går... Just nu känns det tugnt, men jag försöker tänka positivt! Jag tog ett snabbt bad igår och hoppas att jag inte gjort något som påverkat graviditeten. Men det ger sig som sagt...