AVA klinik i Riga
hej brukar ni alla nedregleras inför FET/ET? Vet ni varför?
hej brukar ni alla nedregleras inför FET/ET? Vet ni varför?
Hej tjejer.
Vil ni vara snälla och berätta för mig hur era FET gick till. Tre av mina svensaka läkare ville att jag tar bara progynon för stimulering av slemhinna. Min engelska läkare vill dock att jag ska sniffa även suprecure 2 ggr/dag och även ta 2 st100 µg östrogen plåster /48 h om slemhinna inte utvecklas tillräckligt efter 5-7 dagar.
Jag börjar med medicinera inom 2-3 dagar och vet ff inte vilken instruktion jag ska följa. Please hjälp mig välja. Vi har bara 1 litet och det är första FET vi gör.
Kram
Akki grattis till
Irma så ledsen att ni inte såg hjärteslag. Skickar en styrkekram.
Hinos hur är din slemhinna noramllt?
Jag hoppar in med slemhinnesnacket. Jag sniffar suprecur och tar 6 mg progynon per dag. Min slemhinna var 5.6 mm idag (5:e stimuleringsdagen). Är det lite?
Hinos vilka p-piller åt du? (med bara östrogen eller komb. östrogen och prog.). Var det testcykel?
Tack Tea. Jag hoppas att min fortsätter växa. Det borde den väl kunna göra det på 5 dagar. Jag vet inte om det går att gemföra men under IVF så växte den ca 2,5 mm på 4 dagar. Men får jag fråga hur kom det sig att du hade ET 9 dagar efter att din slemhinna blev 9 mm? Min kinik har bokat mig till den 24/ 11 och det är bara 16 dagar från början av behandlingen. Det känns förtidigt för jag får en blasto insatt. Hm?!
Hej tjejer, snälla ni som har tagit östradiol plåster. Var på kroppen fick ni klistra den? Behöver svaret i kväll. Min läkare sa på armen men i förpakningen står det under naveln.
TAck Irma. Vad heter dina plåster? Min husläkare skrev ut setradot eftersom de som gyn skrev ut fanns inte att få tag på innan helgen.
Min andra gyn skickade recept på andra plåster med namn Evorel. Det som skiljer dem är
-Storleken . Evorel är mycket storre.
-Estradot innehåller 1,56 mg E2 och Evorel ca 6,4 mg per plåster men de båda avger 100 µg/24 h.
-Estradot klistart man under naveln med det står ingenting om Evorel
Var brukar ni klistra era plåster?
Har ni erfarehet av Evorel?
Milou din TSH är rätt OK.TSH föredras vara under 2 helst runt 1. Gränserna kan skiljas fån Landsting till Landsting. T4 får vara mellan 11-24, tror jag. Så du kanske behöver en svag Levaxin-dos att rätta till framföraööt T4, då kommer även TSH att gå ner lite grann.
hej tjejer
Min slemhinna var 6,5 mm idag (dag 16) så jag får öka intag av tableter och plåster yterligare. Jag är dock uppgiven att det inte blir något av denna stimulering. Slemhinnan har gått upp bara 0,8 mm för 6 dagar. Har ni någon erfarenhet att det kan gå upp lite till och att det kan gå bra. Jag känner knappt något hopp längre.
Hur längre brukar ni stimuleras?
Sedan är jag oroligt att suprecure har anti-östrogen efekt.
Milou, nej jag är inte sjuksköterska men kan en del om sjukdomar etc . Jag vet inte vilka gränser har labbet där dina prover analyserades men jag är inte förvånad att de inet tänker behandla dig för det är verkligen ingen större avvikelse. Ja vi vill känna att vi gör något tar gärna mediciner då vi får hoppet tillbaka. Har din läkare kollat på dina tyroidea-antikroppar?
VAd gäller min slemhinna så är jag orolig att den blir förgammal. Nu har det gått 17 dagar och vi har en 6-dagars att sätta i. Jga tar nu 6 mg progynon och 2x100 µg plåster. Akupunktur i morgon och i kväll har vi lärt oss Maya massage. NY VUL på fredag så håll tummarna vänner.
TAZTY , tack för uppmuntran. Jag hade 6, 9 mm igår på dag 19. Nästa Vul blir om 4 dagar. Sedan tror jag att vi tter in iaf.
Grattis Hösttjejen. Underbart! Har du kännt något innan eller nu?
Hinos jätte ledsen för din skull. Innan man går in in en behandling känns det som livets bästa investering men när det går åt skuggen blir man bara blåst på pengar och tur.
Själv hade jag en massa symptom igår (4 dagar efter transfer at ett balsto). Bröstömhet mensvärk och kramp. Allting försvann i morse och jag hatar det där. HUr känner ni efter era transfer?
Grattis Memaja, Har dina symptom kommit tillbaka? Mina kommer och går och just nu sedan e.m är de borta igen.