• Nidra

AVA klinik i Riga

Hej hej!

Jag har varit "tyst" ett tag. Är nu hemkommen från AVA i Riga. Fick 2 toppembryon insatta i lördags 16/10 och 3 toppembryon till frysen. Nu håller vi tummarna! Fick ett väldigt positivt intryck av kliniken och av personalen. Kan helt klart tänka mig att åka dit igen. Har testdag 29/10 och 1/11. Sitter nu och myser hemma, en ledig förmiddag, härligt! Är det fler som ruvar här just nu? Har inte riktigt hängt med.
    Ha det gott alla!

• Nidra

Akkie77: Grattis till graviditeten! Förstår att du blir orolig pga bruna flytningar, men vad jag har hört så är det vanligt och det behöver inte vara någon fara. På vilket sätt mår du inte bra? När ska du göra VUL? Har du kontaktat kliniken? Vilken fin skörd ni fick med 5 fina blastocyster! Det var inte dåligt!

Själv är jag på ruvardag 9 och tycker att tiden går så sakta, fast samtidigt så är man livrädd för att testa. Jag köpte två gravtest idag, men jag har inte riktigt bestämt när jag ska testa. Kanske runt torsdag/fredag/lördag, vi får se. Huva! Jag fortsätter att känna molvärk och idag har jag varit supertrött och har haft en rejäl huvudvärk. Hoppas inte medicinerna spelar mig ett spratt.

Lycka till Hinos och Tea (och alla andra) som är på G snart! Vad roligt! Jag håller tummarna stenhårt.

• Nidra
    EMND skrev 2010-10-25 13:04:51 följande:
    hej brukar ni alla nedregleras inför FET/ET? Vet ni varför?
    Hej! Ja, inför ET nedregleras i stort sett alla mottagare för att synkas mot donatorn. Många nedregleras också inför FET av olika anledningar. Beror på varför man gör ÄD.
  • Nidra

Här blev det Minus . Fan också! Hade det på känn eftersom alla symptom försvann några dagar innan testdag. Det ska bli så skönt att slippa alla hormoner nu. Vi har 3 fina embryon i frysen att hoppas på. Får bli FET troligtvis efter jul. Det kanske blir svårt att hinna med innan jul? Jag vill inte bli nedreglerad inför min FET utan jag vill bara käka östrogen och progesteron (korta metoden). Hoppas inte det blir något problem för Violeta.

Lycka till alla som snart är på G! Kram!

• Nidra

Hej hej! Tack för er omtanke! Jag har gjort många försök (4 färska och 3 frysta samt ett avbrutet frysförsök). Fast det vill man ju inte tänka på, nu vill jag bara tänka framåt! Har fått min blödning nu och avvaktar en plan från kliniken inför FET försöket. Jag hoppas få göra frysförsöket utan nedreglering och bara med östrogen och progesteron. Få se om de går med på det. Kanske blir det ett försök med nästa mens, i så fall i december. Eller så kör vi i januari.
    Nu har vi bestämt oss att ställa oss i kö för adoption också, det känns bra! Skönt med en plan B.

Ha det gott alla! Kram!

• Nidra

Lycka till imorgon Tea! Vi har 3 st embryon i frysen och kommer också att sätta in två st om de klarar upptiningen. Jag har för mig att man inte får sätta in mer än två embryon enligt Lettländsk lag, eller har jag fel? Synd, i så fall hade jag kunnat sätta in alla tre på en gång Glad.

• Nidra

Hallå!

Har nu påbörjat medicinering inför FET. Det borde troligtvis bli någon gång runt 20 januari, hoppas få besked imorgon. Är det fler som är på G i januari?

Inväntar start:
    Hinos syskjonförsök februari

På gång:
    Ungkvinna FET troligen 23 dec
    Nidra FET januari

Ruvare:

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10 Testa +14/10 
    Tea75 FET 10/11 + 26/11
    Hösttjej ET 29 nov
    Memeja DET 6 dec + 19/12

• Nidra

Hejsan! Vi är nu tillbaka i Sverige med två insmugglade lettländare i magen :). Av våra tre embryon i frysen så överlevde två upptiningen och de hade till och med förvandlats till blastocyster över natten. Vi är så glada och nöjda att få chansen att ruva på två fina embryon! Nu väntar två "hell weeks" innan testdatum 2 och 4 februari. Kram på er!

Memaja: Grattis till lyckat VUL!

• Nidra
    Hinos skrev 2011-01-23 10:27:07 följande:
    Grattis Nidra, lyckka till med dina insmugglade lettländare Hjärta

Levande flyktingsförläggning gillar jag...
    Tack så mycket!
  • Nidra

Grattis till ruvningen hoppfull79! Håller tummarna! När har du testdag? Ja, det där med jobb kan vara lite knepigt ibland. Jag jobbar också inom vården som narkossköterska. Jag har jobbat som vanligt men har försökt att undvika saker som tunga lyft, strålning mm. Det är inte så lätt alla gånger.
    Lycka till!

Svar på tråden AVA klinik i Riga