• Amazina

    Present till nyfödd bebis som redan har fått typ allt...

    En av mina bättre kompisar har fått en liten dotter. Det är ett väldigt väldigt efterlängtat barn från alla håll vilket har gjort att det mesta redan är inköpt. Jag vill nu köpa en present till mamman (inte svårt, kan säkert komma på något) och en till tösen. Till den nyfödda kan jag INTE köpa varken gosedjur, kläder eller sängkläder, för hon har så mycket att det troligen aldrig kommer att användas. Skulle nu behöva förtslag på någonting annat man kan köpa, för ungefär 300 kr. Barnet har eget rum, så någon pryl funkar.

    Skulle vara urglad för förslag!!

  • Svar på tråden Present till nyfödd bebis som redan har fått typ allt...
  • Philippa

    Öppna ett sparkonto med 300 kr på?

  • Nyfiken gul

    något till rummet då?

    en fin spegel
    en tavla
    en gosig matta att ligga/leka på
    söta barngardiner
    en nattlampa
    en mobil att hänga över skötbord eller säng


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • TvåBusar

    När en av våra vänner fick barn gjorde vi ordning en korg med blöjor, nappflaska, hudvårdsprodukter (för barn), napp och annat sådant som vi hade använt under vår första tid med vårt barn.
    Det vart mycket uppskattat.

  • sahara sahara

    En vetevärmare? Kanske inte lika uppskattat av sommarbebisar som av vinterbebisar, förstås, men vi använde vår mycket.

    Vi uppskattade också de här barnkammarböckerna med rim och ramsor och sånger och sagor, med cd-skiva till.

    Annars tycker jag att nattlampa eller mobil var bra förslag, om sånt inte redan finns.


    Do something scary - the payoff is awesome!
  • smurfen08

    Jag fick en sådan där prasselbok till min lilla kille. Vart jätteglad då jag fått massor av kläder & nallar. Det tyckte jag var en bra idé.

  • Rosenskära

    Skänk de 300 kronorna till actionaids arbete för barnmorskor eller till unicefs arbete för barn. 


    På det viset får ett litet barn en chans till en bättre start någonstans i världen. En VÄLDIGT fin present tycker jag.
  • LillaFlingan

    på flera olika sajter kan man beställa sängkläder med brodyr på.. (barnets namn+födelsedatum).. kanske vore något??

    mitt första år bok??

    ett varsitt smycke? likadana liksom.. kanske armband eller så?

  • Sandrakim

    Efter ett halv år brukar kläderna "ta slut". Köp något t.ex. från PoP i stl 74/80!

Svar på tråden Present till nyfödd bebis som redan har fått typ allt...