Ni som fått barn på naturlig väg efter 40, hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Alla vänner och bekanta har lyckats utom vi-trots att de flesta började efter 40 och jag när jag var 37.
Kompis: första barnet 5 försök-kom när hon var 41,andra barnet tog minst 2,5 år-kom när hon var nästan 45
Svägerska: första barnet 7 försök-kom när hon var i princip 41,andra barnet inga försök (oplanerat)-det är 1,5 år mellan barnen
Bekant: första barnet långt under 1 års försök-kom när hon var 42,andra barnet dog ganska långt gånget-då var hon 44,tredje barnet kom vid 46,alltså max 1,5 års försök
Bekant: första barnet efter 15 försök vid 41 års ålder,andra barnet vid 43 efter långt färre försök än 15
Bekant: inga försök alls i princip-fick barn 9 månader efter de gift sig vid 42 års ålder
Vän: 5 barn mellan 37 och 44- 3 efter 40 utan minsta lilla problem
Min farmor: födde 12 barn på 19 år- 3 vid 40 och därefter. Som längst drygt 2 år mellan nåt barn
Svärmor: 3 barn mellan 32 och 36 och sen en vid nästan 41. Tydligen ett missfall däremellan
Bekants bekant: "försökt" nästan 20 år-fick barn vid 41
Nära väns styvpappa: försökt nästan 20 år de med-hon var minst 41 när de fick barn.
Känner ingen utom jag som sagt som inte fått barn. Jag blir visserligen gravid ibland,men får bara missfall,de flesta jättetidiga.
Mina vänner och bekanta sklijer sig alltså markant från statistiken och även jag-åt andra hållet!