• villsågärna38

prednisolon, trombyl, progesteron

Har hört att det finns en bra gyneokolg på Täby Närsjukhus. Kolla med "Omstart", hon går till honom och har fått bl a Trombyl. Kram

Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38

Hej igen! Glömde att skriva att 1/3 Barnalbyl är detsamma som Trombyl så tillls vidare kan du ju ta det. Kram

Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38
    Soa123 skrev 2010-05-03 07:54:28 följande:
    Tack för svaren! Jag har en fråga ang barnalbyl, köpte det igår då jag läst här att det är samma som trombyl, men det första man ser är ju varningen på burken att det inte ska ätas av gravida eller de som planerar graviditet. Finns det andra ämnen i barnalbyl som inte finns i trombyl, som gör att man inte ska äta just det, eller ska jag ignorera texten, är det inte farligt? Och ang progesteron, har sett att det finns biverkningar, att det kan bli missbildningar på fostret i värsta fall, är detta väldigt ovanligt, någon som vet?
    Det är exakt samma som Trombyl. Vare sig Trombyl eller Barnalbyl är bra att ta i stora mängder eftersom det är blodförtunnande. Den rek dosen är 75 mg dvs ca 1/3 (lite mindre) barnalbyl, en sån liten dos ska öka blodgenomströmning i livmodern och vara positiv om man vill bli gravid men man ska inte ta mer än så.

Kram
    Ruvar på ett guldägg
  • villsågärna38

I Stockholm kan man testa Strandkliniken, de har en gynekolog som är open-minded. Dock helt privat så det kostar ca 1000 kr för ett läkarbesök. Kram

Life goes on...
Svar på tråden prednisolon, trombyl, progesteron