• Soa123

prednisolon, trombyl, progesteron

Hej,
    som så många andra letar jag efter en läkare som vill skriva ut prednisolon, trombyl och progesteron som behandling efter upprepade missfall. Skulle bli väldigt tacksam om någon har tips, e-posta mig gärna! Bor i Stockholm.
    Vill gärna också höra andras erfarenhet av att blanda dessa behandlingar, finns det biverkningar?

• Svar på tråden prednisolon, trombyl, progesteron
  • Soa123

Hon menar att det inte är bevisat att det har något effekt och eftersom jag får så tidiga missfall att trombyl inte kan vara lösningen på problemet. Men jag har läst här om många som får det utskrivet och som blir hjälpta, även där orsaken inte hittats. Vill göra något och inte bara lämna det åt slumpen. Det kanske går att undvika ett missfall till..?

• Soa123

Tack för svaren! Jag har en fråga ang barnalbyl, köpte det igår då jag läst här att det är samma som trombyl, men det första man ser är ju varningen på burken att det inte ska ätas av gravida eller de som planerar graviditet. Finns det andra ämnen i barnalbyl som inte finns i trombyl, som gör att man inte ska äta just det, eller ska jag ignorera texten, är det inte farligt? Och ang progesteron, har sett att det finns biverkningar, att det kan bli missbildningar på fostret i värsta fall, är detta väldigt ovanligt, någon som vet?

• Soa123

Ok tack för svar! Har nu äntligen fått trombyl utskrivet efter tjat! Och jag ska få progesteron från positivt gravtest sa min läkare, försökte få det direkt till äl men det fick jag inte. Fler som tar progesteron endast från positivt test? Finns nackdelar med att inte börja ta det direkt vid äl? Vad gäller prednisolon verkar det helt kört att få..

• Soa123

Lilleskuttan, var går du någonstans? Skulle önska att min läkare ville skriva ut prednisolon men det gör hon inte. Har du själv någon teori vilken av medicinerna som hjälte dig och var det inte otäckt att äta trombyl inför förlossning och så?

Svar på tråden prednisolon, trombyl, progesteron