• hughme

missfall i v 5, berätta!

hej!

ni som har fått mf i v 5, berätta hur det va för just er.

va de mörkt blod, rött, mycke, lite, klumpar eller klart? blödde ni mycket, och isåfall hur ofta bytte ni binda? när avtog blödningen, efter en dag, en vecka, eller mer? hade ni ont, eller kände ni inte av de mycket? försvann symtomen ni haft innan plus direkt eller tog de nån vecka? när testade ni negativt igen på gravtest? gjorde ni något vul, när och vad såg dom?

tror precis jag haft mittt 4e mf, men då de inte betett sig som någon annan gång så börjar jag undra! därför, berätta gärna hur de va för just er! :)

vore så tacksam!

• Svar på tråden missfall i v 5, berätta!
  • hughme
    Vrinda skrev 2010-05-02 11:35:39 följande:
    Beklagar dina missfall. Jag fick ett missfall i v.5 för ett par år sedan. Det började med bruna flytningar i 4 dagar och sedan blödde jag i ungefär en vecka, om jag kommer ihåg rätt. Det var ungefär som en vanlig mens och hade jag inte tagit ett svagt positivt gravtest innan flytningarna började hade jag nog aldrig tänkt på att det skulle vara ett missfall. Det enda jag lade märke till var en större klump som kom ut efter några dagars blödning. Jag brukade ha bruna flytningar 1-2 dagar innan mens, så den perioden blev ju också extra lång. Hade inte särskilt ont i magen. Jag tog inget till gravtest och gjorde heller inget vul. ÄL var tillbaka på tre veckor och mens igen två veckor efter det.
    tack!

jag har blödit rött färskt blod, men INGA klumpar alls.. de gör mig förbryllad.. enligt gyn lät de inte som mf men ska in på vul imorn så får vi se, 5+1 då isf om ja fortf e gravid så får se om dom ser någe.. tappen e stängd o bakåtvänd också. borde ju iafl va öppen om de va mf.. men men :(
  • hughme
    Vrinda skrev 2010-05-02 12:45:55 följande:
    Hoppas det inte är något mf utan en blödning i tidig graviditet! Lycka till imorgon!
    jaa, hoppas också! fick några dar tidigare än blödningen började bruna flytningar, men på morronen när ja gick upp va de blod på pappret, som sen avtog.. vet inte om de kan varit rester från de kanske.. men känner mig helt ogravid idag, förutom lite molvärk och brösten är ömma på sidan om ja känner på dom, men inte alls som förut. så ja :( känns inge vidare inför imorn!
  • hughme
    LJ87 skrev 2010-05-02 17:35:46 följande:
    jag fick ett mf i vecka 6 och jag blödde inte alls mycket, däremot kom de mycket klumpar, kunde riktigt "krysta" ut dem när jag var och kissade... "krystade" ut klumpar i ca 2 dagar sen kom de inget mer... ringde till bm då ja va orolg då jag alltid hört att man blöder som bara den vid ett mf men hon sa att eftersom de kommit så mycket klumpar så behöver de inte blöda så mycket färskt blod... kan också tillägga att de gjorde fruktansvärt ont dessa 2 dagar då jag blödde klumpar...
    beklagar! :/ men jag har inte haft klumpar heller.. bara klart blod. i 1 dag, sen rosarött 1,5 dag o nu ljusbrunt/rosa flytningar. knappt nån smärta alls..
  • hughme

och när ni säger klumpar, hur menar ni då? hur stora? om man får fråga?

Svar på tråden missfall i v 5, berätta!