Inlägg från: Lakino |Visa alla inlägg
  • Lakino

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Bevabus skrev 2010-05-01 23:00:06 följande:
    Tack så mycket! Det var trevligt att höra Jag tycker du skriver mycket vettigt i den här tråden också!
    tack.för mig är det mesta sunt förnuft faktiskt.
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 23:02:25 följande:
    Fredrik Steen har framför allt utställningsschäfrar. Han har inga meriter att skryta med direkt vad gäller tjänstehundar. Han lyckades väl få fram ett par polishundar i mitten av 90-talet, om jag inte minns fel.  Att vara vanliga familjehundar när de inte är i tjänst är inte detsamma som att de är hanterbara för vanliga människor. 
    jasså han har inga meriter? det tycker jag nog att han har:

MERITER • Skyddsfigurant • Bruksprovsdomare • Utställningsdomare (specialdomare schäfer) • Flertal domaruppdrag vid Svenska mästerskap • Polisens mentalbesiktningsmannakurs hund • Polishögskolans utbildning för instruktörer inom bevakningsbranschen • Deltagit i ett stort antal bruksprov med många hundar i Sverige och Tyskland • Deltagit i WUSV-VM med Triumphs Gucci • Deltagit med egna hundar på utställning i Sverige, Norge, Finland och Tyskland med mycket bra resultat • Arbetat som lärare/instruktör för skyddshundsförarutbildning vid Rikskriminalpolisen • Föreläsare/instruktör på ett skyddshundsseminarium i Mexico för Mexikanska Kennelklubben • Domare på skyddshundsprov i Mexico City för Mexicos Kennelklubb. • Föreläsare/instruktör på ett skyddshundsseminarium i Singapore för Singapore Schäferhundklubb    
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 23:05:31 följande:
    Sant det är därför man blir så frustrerad, för oss är det en självklarhet men inte för andra
    ja,jag har ju jobbat med detta som är "sunt förnuft" för mig i 23år nu,så visst blir man less när man ser folks okunskap.
    blir till och med rädd för ledare inom Brukshundsklubben som inte har någon tilstymmelse till hundkunskap eller om energier.
    såååå trist.
  • Lakino
    Oifes skrev 2010-05-01 23:08:24 följande:
    Vet inte riktigt vad eran diskussion handlar om, shäfrar som polishundar och familjehundar? När jag var liten har vi haft polishundar hemma, shäfrar, och vi var 3 barn födda då. Hundar som min pappa använde i tjänsten. Så jo, polishundar kan fungera som familjehundar när dom inte är i tjänst. Däremot ska dom väl tränas på ett sätt som "vanliga" hundar inte tränas på så det ligger ju väldigt mycket jobb bakom förare och hund.. Så nej, hanterbara för vanliga människor är väl kankse inte samma sak..
    när hunden inte är i tjänst ska den vara familjehund.
  • Lakino
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 23:09:06 följande:
    Men hallå....!!! Blev det en klubb för inbördes beundran Synd att inte alla kan lika mkt som ni Lakino och Beverly för då skulle jag känna mig bra mycket tryggare i möten med hundar ute på stan. Och jag skulle se bra många fler trygga och välmående individer.
    TACK,ja det skulle du DEFINITIVT.
    jag ser sååå många hundar som mår dåligt. jag ser dem varje dag.
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 23:11:16 följande:
    Ja verkligen, det förstår jag!Min fasters hund som bet min syssling för ett tag sedan anser att hon har världens koll på hunden, för han kan sitta och ligga på kommando..Men hon släpper honom lös så fort de är i nå nya omgivningar, hon skiter i att lära honom att ge folk utrymme osv. Han blev till och med utslängd ur valpkursen för att resten av gruppen blev så irriterad på honom! Men hon ser honom som ett barn eftersom att hon aldrig har fått några egna och det är ju redan där som ansvaret brister.
    ja jag har själv sett många exempel på hundar som längs ur kurser,pga olydnad.
    men det beror ju på att den som håler i kursen HELLER inte vet hur det ska gå till???
  • Lakino
    SoStylish skrev 2010-05-01 23:11:59 följande:
    På tal om okunniga ledare så var det en hundtränare som sa åt en bekant till mig att lägga sig ner, stirra hunden i ögonen och morra åt den. Behöver jag säga mer?
    ja,det ät ju inte alls bra!!!*ryser*
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 23:17:38 följande:
    Precis min tanke Jag kan dock tänka mig att det blev för mycket för handledaren att hålla reda på alla hundar tillsammans som inte hade utvecklat sitt sociala beteende ännu. Och när det dessutom kom in en ettrig liten hund med ägare som inte vill ta till sig råden så rann bägaren över. Jag tror det kan ha varit en blandning av att handledaren inte riktigt hade koll på läget och att han helt enkelt var lat och gav upp för lätt med fasters hund.
    *ser mig själv hur jag som ledare styr upp en bråkig hund*
  • Lakino

många är så okunniga att de inte ens vet hur man promenerar en hund ordentligt.

• Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 23:25:58 följande:
    Lakino har blandat ihop "hanterbara för vanliga människor" med "familjehundar". 
    då vill jag veta skillnaden på "hanterbara för vanliga mäniskor " och  p "familjehundar"
    vad menar du skulle vara skillnaden???
    en hund MÅSTE ha en PÅ och en AV knapp.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!