Inlägg från: Lakino |Visa alla inlägg
  • Lakino

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:16:07 följande:
    Det är föräldrarnas ansvar att se till att barnen inte går på främmande hundar. 
    japp det är det!!!{#lang_emotions_smile}
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:26:54 följande:
    Det är väl tur att varken polisen eller länsstyrelsen delar din uppfattning. Visst är det förfärligt att jag tillåts ha hundar som är ohanterliga för normala människor? Eller inte. 
    tycker du schäfer är ohanterliga för vanliga människor? det tycker inte jag.
  • Lakino
    Matillin skrev 2010-05-01 22:28:00 följande:
    Givetvis.Men för mig är det inte normalt att en hund hotar någon som råkar passera förbi oprovoerat det är allt jag säger.Jag förstår hundars signaler väldigt bra men barn gör det inte, och tyvärr inte ens vissa vuxna.
    bra sagt!
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:35:15 följande:
    Det var ju hundar som hade bitit som jag pratade om. De som känner samma sak som barn som skär sig, de skriker på hjälp för att deras ägare inte kan sköta dom. Men du bryr dig ju uppenbarligen inte om dom. Tur att det finns jag och många andra i denna tråd som gör det.
    bra skrivet!!!! plus i kanten för dig.
  • Lakino
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:39:22 följande:
    Jag ska ta och lägga mig nu men måste ändå avsluta med en liten fråga!Hur kan det någonsin vara okej för en hund att bita ett barn? Provocerat eller inte... Och det gör mig bedrövad att se att det finns hundägare som tycker att det är okej att uppfostra en hund som inte är så trygg i sig självt att den inte klarar av vissa situationer. Det om något är för mig djurplågeri!
    nej det är aldrig okey att en hund biter!!
  • Lakino
    Jag ska ta och lägga mig nu men måste ändå avsluta med en liten fråga!Hur kan det någonsin vara okej för en hund att bita ett barn? Provocerat eller inte... Och det gör mig bedrövad att se att det finns hundägare som tycker att det är okej att uppfostra en hund som inte är så trygg i sig självt att den inte klarar av vissa situationer. Det om något är för mig djurplågeri!
    lägga sig tjugo i elva en lördag???
  • Lakino
    Molson Canadian skrev 2010-05-01 22:46:02 följande:
    Nej då, det behöver de alls inte vara. Det beror på typ av schäfer. Schäfrar i skyddstjänst är däremot ohanterliga för vanliga människor. 
    jasså det är dem? tycker det låter konstigt då hundcoachen= fredrik steens hundar är schäfrar.och de används inom skydd osv och dessemellan är de vanliga familjehundar.
  • Lakino
    Bevabus skrev 2010-05-01 22:46:57 följande:
    Och slutsatsen blir då att du är omognare än en 19 åring. Jajamen, jag är 19 år och du är pinsamt låg just nu. Jag kommer inte ha några fortsatta diskussioner med dig.Du må ha förlorat respekten för mig men jag tänker inte göra det för dig. Hoppet är det sista som lämnar människan. Jag önskar dig en trevlig kväll och att du får en god natts sömn
    måste säga att du har bra insikt för att bara vara 19år.
    själv är jag snart 33år.
  • Lakino
    Matillin skrev 2010-05-01 22:53:25 följande:
    Är du polis?
    man behöver inte vara polis för att träna IPO.
    IPO = spår,lydnad och skydd.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!