Zepplan92 skrev 2010-05-14 12:04:37 följande:
Det beror absolut INTE på hunden utan på ägare, hur komme det sig annars att cesar kan ha ca 15 pittbulls tillsammans med ca 40 andra hundar och människor. Har du någonsin sett hans programoch vad han gör? Han rehabiliterar hundar och TRÄNAR människor. ALLT har med ägaren att göra, och kan mán inte uppfostra en hund ska man ju absolut inte ge sig på att skaffa en som du kallar "kamphund" vilket jag inte tycker finns, det är en hundras precis som vilken annan hund bara att den är kraftig och gör sörre skada. Jag menar när människor äger en tex papillon och den blir aggressiv och biter då låter det "åhh lilla vovven är upphetsad, guuuud va gulligt" Men när en stor hund biter låter det "fyyy ta bort den hemska (kamphunden) och avliva den huuuur kan ni ha sådana djur." Samma beteende på hunden bara annan storlek!!! Skaffa inte en stor hund om du inte kan ta hand om den, för allt handlar om människan!
Jag har sett och ett avsnitt så misslyckades han och en hund blev illa biten samt att Ceasar själv blev biten så Nej. Jag köper det inte. Likt som vi människor kan få ett fel innanför pannbenet kan även hundar få det.