Inlägg från: tebax |Visa alla inlägg
  • tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

lillajessi skrev 2010-05-01 19:19:02 följande:
    Jag måste fråga ts: Vad bygger du dina åsikter på? Saker du själv upplevt eller media och hörsägen? Du skriver att du inte träffat någon frisk hund av de raser som pekats ut, hur många är det?
    jag har träffat 2 amstaff, 2 rottisar och en pitbull. Alla hade en tendens till att gå till attack. Sen står det mkt i tidningarna och när jag lägger ihop allt så utgår jag ifrån att det är något fel i rasen
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:21:15 följande:
    Min vän är kirurg så jag kan operera.
    allvarligt? Gå och lägg dig
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:21:29 följande:
    hahaha din VÄN jobbar med hundar, därför vet DU? kanske dags att skaffa lite egen erfarenhet och kunskap??
    Jag har hört av henne , hon jobbar med hundar som behöver nytt hem. Oftast kommer det in just dessa raser.
  • tebax
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:22:20 följande:
    Det jag kan bli mest rädd av ur vissa inlägg här är att många ger sken av att det är okej att hunden gör något om den blir provocerad. Speciellt av ett barn? Det är ALDRIG okej att en hund bits, morrar, markerar mot en människa (om den inte är tränad i det syftet i ett yrke). Då har den tappat sin rang och blir en potentiell risk att gå över gränsen. Som ägare till en hund så får man INTE acceptera detta.
    Exakt!
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:22:43 följande:
    Eftersom vi hade vår hund innan barnet kom till världen, så får man väl lära barnet vad som är rätt och fel när det gäller en hund?
    Jag gjorde mig av med min katt när mitt barn kom. Eftersom jag sätter mitt barn främst. Katter har ju också tendens till att attackera barn oprovocerat.
  • tebax
    bakeacake skrev 2010-05-01 19:24:19 följande:
    och varför kommer dem in? JO just för att deras gamla ägare inte KAN hantera dem, för att dem antagligen inte har kunskapen eller har lust...
    Jag köper inte det. Hundarna har nåt fel i huvudet.
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:25:23 följande:
    va är det inte så att man kan allt ens vänner kan?
    Nej men hon har berättat vilka raser hon arbetar mest med.
  • tebax
    Sannalouise87 skrev 2010-05-01 19:27:22 följande:
    Finns ingen anledning för oss att göra oss av med vår hund bara för att vi får ett barn. Då visar man ju verkligen som vuxen att man inte klarar av att uppfostra varken djur eller barn rätt...och då borde man ju varken ha det ena eller det andra!
    Jag håller tummarna att det inte händer ditt barn något iaf .
  • tebax
    hmcc skrev 2010-05-01 19:28:29 följande:
    Nej men nog för att inse att dom inte innebär mer än trubbel och problem.

Godnatt alla. Nu ska ja logga ut. Gå och gosa med era monster nu
  • tebax
    figurehead skrev 2010-05-07 21:58:43 följande:
    Bara så du vet så har ju Danmark genomfört sitt rasförbud ändå. De här raserna gäller förbudet. 1)       Pitbull terrier 2)       Tosa inu 3)       Amerikansk staffordshire terrier 4)       Fila brasileiro 5)       Dogo argentino 6)       Amerikansk bulldog 7)       Boerboel 8)       Kangal 9)       Centralasiatisk ovtcharka 10)   Kaukasisk ovtcharka 11)   Sydrussisk ovtcharka 12)   Tornjak   13)   Sarplaninac Inte Staffen alltså. Den har klarat sig.
    Kanske ska flytta till Danmark då
  • tebax
    Zepplan92 skrev 2010-05-14 12:04:37 följande:
    Det beror absolut INTE på hunden utan på ägare, hur komme det sig annars att cesar kan ha ca 15 pittbulls tillsammans med ca 40 andra hundar och människor. Har du någonsin sett hans programoch vad han gör? Han rehabiliterar hundar och TRÄNAR människor. ALLT har med ägaren att göra, och kan mán inte uppfostra en hund ska man ju absolut inte ge sig på att skaffa en som du kallar "kamphund" vilket jag inte tycker finns, det är en hundras precis som vilken annan hund bara att den är kraftig och gör sörre skada. Jag menar när människor äger en tex papillon och den blir aggressiv och biter då låter det "åhh lilla vovven är upphetsad, guuuud va gulligt" Men när en stor hund biter låter det "fyyy ta bort den hemska (kamphunden) och avliva den huuuur kan ni ha sådana djur." Samma beteende på hunden bara annan storlek!!! Skaffa inte en stor hund om du inte kan ta hand om den, för allt handlar om människan!
    Jag har sett och ett avsnitt så misslyckades han och en hund blev illa biten samt att Ceasar själv blev biten så Nej. Jag köper det inte. Likt som vi människor kan få ett fel innanför pannbenet kan även hundar få det.
  • tebax
    Maddex skrev 2010-05-19 19:17:52 följande:
    är oxå rätt emot denna ras och dålig erfarenhet av dessa.MEN hur mycket vi/jag ogillar dessa så är det faktiskt ägarens fel och inte hunden.  Det är för många som inte vet hur dom ska handskas med dessa starka raser och då händer det sånna olyckor som inte får hända. MEN alla hundar kan bitas oavs ras och det är lika hemsk som att en chiuaua bits som en pittbull.
    Jo men alla gör det inte för att döda, att bita ifrån för att "säga till" förstår jag. Men dessa djur biter för att döda. De släpper inte i första taget. Så det resulterar ju faktiskt till att de gör mer skada än en liten sketen chiuaua gör, eller hur ?
  • tebax
    emmiz01 skrev 2010-05-19 22:40:09 följande:
    "biter för att döda" ??? =OKUNSKAP!!! Hundar biter för att försvara, rädsla, osäkerhet, jakt etc.
    En terrier siktar på strupen och släpper inte. En blandras med terrier i sig har samma tendens. Snacka inte om okunskap.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!