Inlägg från: trollkarl |Visa alla inlägg
  • trollkarl

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Faber skrev 2010-10-17 13:07:18 följande:
    Är vi tillbaka på den nivån? Efter att ha gått åtskilliga utbildningar inom många olika områden så får jag nog säga att det finns en "låt gå, godkänna alla" mentalitet. Du tycker alltså att kvalitén inte är viktig? Dessutom så har vi ingen sådan utbildning så du kan inte heller uttala dig om dess eventuella kvalité. Men det är klart att Trollkarl personligen kan väl allt som går att lära sig redan, tyvärr är alla inte så upplysta som dig med åtskilliga doktorsgrader ang. hundar. Därför är det högst väsentligt att fler utblidar sig.
    du har gått åtskilliga utbildningar, men det finns ingen sån så jag kan inte yttra mig om dess kvalle? hur fan ska du ha det? lite ambivalent?
  • trollkarl

"Efter att ha gått åtskilliga utbildningar inom många olika områden så får jag nog säga att det finns en "låt gå, godkänna alla" mentalitet"

Hmm, okej, din jobbsökarkurs på två timmar räknas inte in, heller inte hur man rensar rabatten etc..

• trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:10:49 följande:
    Så hur blir det, har kvalitén på en eventuellt kommande utbildning betydelse eller inte. Ska det ställas krav på elevn med slutprov eller räcker det med närvaro?
    klart den har. men återigen, då ska det vara för alla hundar oavsett ras.
    du kan inte gradera en hund, det är totalt omöjligt på oavsett hund.
    så samma kurs och körkort till alla hundar och innehav.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:12:27 följande:
    Inte heller mina högskolepoäng?
    från cornflakespaketet? ;)
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:13:35 följande:
    Dessutom svara du inte på frågan, jag börjar misstänka att du tillhör pundarlägret, hur ska man annars tolka din motvilja mot en seriös utbildning som ställer krav efter hund och kräver att kunskaperna valideras?
    citerar mig själv igen..
    "klart den har. men återigen, då ska det vara för alla hundar oavsett ras.
    du kan inte gradera en hund, det är totalt omöjligt på oavsett hund.
    så samma kurs och körkort till alla hundar och innehav."

pundar? ja jag knarkar varje dag faktiskt. men inte som du tror nej.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:15:53 följande:
    Ah vad härlig du är, tror du att du skall kunna få mig varnad? Folk från din socialgrupp klarar inte av att trycka på mina knappar, däremot gäller kanske det omvända då ditt påhopp för några dagar sedan blev borttaget. Nej det var inte jag som rapporterade.
    min socialgrupp?
    förklara dig gärna... detta är intressant att se hur du resonerar.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:21:26 följande:
    Ditt sätt att uttrycka dig med förolämpningar och påhopp, tyder ju på aggressionsproblem och bristande impulskontroll, det i sig säger inget om socialgrupp men lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt. Man tar till förlöjliganden och liknande metoder för att man inte klarar att argumentera på ett civiliserat sätt.
    källfakta på "lågutbildade tenderar att uppvisa detta då de blir emotsagda eller någon inte delar deras åsikt"?

lågutbildad, ja det är jag faktiskt. 9 årig grundskola. aggresioner? nej inte ett uns.
    men! jag o andra handen har jobb som du bara kan drömma om, det är skillnaden. framgång och utbildning hänger inte hand i hand. samma med kunskap och teoretisk utbildning.
  • trollkarl
    mörlin skrev 2010-10-17 13:25:14 följande:
    I en undersökning i aggresivitet bland 6000 hundar o 33 raser. Så kom dom
    fruktade kamphundarna på en mitten plats. På en överlägsen 1 plats med
    värden som, 1/5 har attackerat en annan hund eller främling o 1/8 har
    attackerat sin ägare, kom TAXEN!
    har du källfakta snälla? låter jätteintressant...
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:30:49 följande:
    Vilken psykolog som helst kan tala om att när man känner sig trängd och håller på att förlora så tar reptilhjärnan över, när vettet går ut tar nävarna vid är ett gammalt ordspråk. På Internet ersätts nävarna av diverse retoriska knep som förlöjliganden och avsiktliga missförstånd för att till slut urarta i personliga påhopp.

Alla kan göra logikfel men att inte kunna argumentera och samtidigt hålla inne med det jag beskrev ovan tyder på bristande bildning.

Vad är det för ett drämjobb, VD?
    det är delvis inte helt korrekt som du skriver.
    ja jag är VD i dagens läge. va tänkte du på?
    har tidigare vart liknande för över 60 personal...
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-17 13:38:31 följande:
    Använder du samma taktik när du inte är överens med din personal? Nu skall jag gå ut en stund, under tiden kan du ju sitta och fundera ut nya innovativa förolämpningar och knep.
    min personal är väldigt nöjda, vill inte byta jobb. gjorde undersökning inom företaget med anonymitet med konsultfirma. ingen vill byta för att dom är så nöjda. sen att du inte klarar av nån som är rak och ärlig fast rättvis får stå för dig.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!