Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:08:03 följande:
    Nej men hunden blir problemet! Och det blir ett laddat vapen! Och så länge det finns dessa oseriösa hundägare där ute som tyvärr ofta också väljer dessa farliga raser så borde raserna ej få existera. Om man nu tycker så mycket om hundar så borde ju inte det vara något problem att välja en annan ras? Och definitivt införa licens, både för hundens och omgivningens skull.
    så du menar att vapen ej får existera för att det finns idioter som kan skjuta, okey, ja fram för licens men då ska de även gälla pudlar och andra små hemska knähundar...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:10:49 följande:
    Om ditt barn råkar kasta sin mugg eller vadsom på hunden så ska hunden inte gå till attack.
    Så om nån kastar en mugg eller ett glas på dig så du skadar dig så får du inte säga ifrån?

eller om du känner dig hotad får du inte ta till självförsvar?
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:11:39 följande:
    Du är för trög. Skaffa info själv
    Eller för att du inte har adekvat fakta att ge som svar.... för du vet inget..
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:13:21 följande:
    Jo men jag får inte döda personen.
    jo i vissa fall får du det, i just självförsvar...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:15:02 följande:
    Allvarligt är alla här på fl lika tröga, du fattar väl vad jag mena ??
    Nej det är nog bara din ts och alla dina inlägg som är korkade och tröga...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:17:25 följande:
    jag är ingen hund jag har vettet att inte gå till attack.
    vad har det med saken att göra? Jag bara drog paraleller.. såna som du uppebarligen inte verkar förstå.. så din mentala status skulle jag klassa i samma nivå som en mentalt misshandlad "kamphund"
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:20:05 följande:
    min vän jobbar med hundar så jo, jag vet vad jag pratar om. Men att folk väljer ett djur som kan vara farligt för ens barn istället för att tänka på sina barns bästa är patetiskt. Min son går före alla djur i världen, men tydligen så tänker inte alla som mig.
    hahaha din VÄN jobbar med hundar, därför vet DU? kanske dags att skaffa lite egen erfarenhet och kunskap??
  • bakeacake
    hmcc skrev 2010-05-01 19:21:15 följande:
    Min vän är kirurg så jag kan operera.
    *knäpper händerna och höjer mot skyn* Amen sister!!!
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:23:23 följande:
    Jag har hört av henne , hon jobbar med hundar som behöver nytt hem. Oftast kommer det in just dessa raser.
    och varför kommer dem in? JO just för att deras gamla ägare inte KAN hantera dem, för att dem antagligen inte har kunskapen eller har lust...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 19:23:23 följande:
    Jag har hört av henne , hon jobbar med hundar som behöver nytt hem. Oftast kommer det in just dessa raser.
    Du har hört? varför inte skaffa dig egen kunskap? hörsägen är inte direkt det mest pålitliga... fast vad vet jag, du verkar ju inte ha den mentala statusen att kunna ta till dig adekvat fakta....
  • bakeacake
    hmcc skrev 2010-05-01 19:28:29 följande:
    jo men vadå? om din kompis berättar vilka operationer han gör mest så kan ju du göra dem..
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!