Förbjud dessa jävla kamphundar!
Gaby 01 skrev 2010-05-01 22:14:03 följande:
Det är fortfarande inte okej att hunden bits! Det är du som hundägare som ska finnas där för hunden liksom föräldrarna är där för barnet. Inte fasiken skulle jag lämna mitt barn självt utanför Konsum, fastsatt med koppel, och låta främmande människor komma och ta på det. Men tyvärr gör många hundägare just så med sina vovvar vilket jag tycker är att överge dem och då brister man i sin uppsyn över hunden. Och skulle det vara så att du står där utanför och väntar med hunden medan sambon handlar så har du ansvaret att ingen kommer och pillar på hunden, liksom jag skulle motat bort om någon främmande skulle stoppat ner huvudet i bebisens vagn. Våga säga nej för fasiken och visa att du är ledare för din hund.Som hundägare kan man inte kontrollera världen. Så om en vuxen eller ett barn går fram till min hund (alltså en främmande hund) som sitter utanför Konsum så får de faktiskt skylla sig själva om han känner sig trängd och varnar dom.
Han har bara ett kort koppel att röra sig runt, så om ett barn (med en oansvarig förälder) går fram för att klappa honom och han inte vill det, ja då kommer det en varning såklart...
Det är inte mitt fel som hundägare. Har jag uppfostrat honom rätt så har jag gjort mitt jobb. Att andra människor kommer fram till honom och leker utan att jag har sagt att det är okej, det är inte mitt fel.
Är hunden uppfostrad så sitter den snällt utanför Konsum och väntar (nej han känner sig inte övergiven, han vet sin plats i rangen, det är så naturen fungerar) och gör inga fula attacker emot folk som går förbi.