Inlägg från: bakeacake |Visa alla inlägg
  • bakeacake

Förbjud dessa jävla kamphundar!

tebax skrev 2010-05-01 18:33:42 följande:
    Men skillnaden är ju att en goldis släpper taget, det gör inte en pitbull exempelvis. Inte en amstaff heller. En golden biter ifrån för att säga ifrån medans en så kallad kamphund hugger för att döda.
    Jaha, å de har du erfarenhet av eller? att golden släpper?? är den tillräckligt stressad hugger den också för att döda..
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:35:23 följande:
    De som hugger för att döda om de känner sig hotade. De ska förbjudas.
    Det ligger i alla hundars natur att göra... dags att läsa på lite? Alla hundar är rovdjur..
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:37:33 följande:
    Då har inte en sån hund i en barnfamilj att göra. En 1åring förstår inte, det kan räcka med att leka tittut eller vad som helst som får hunden upp i varv eller känner sig hotad så hugger den. De har det i blodet och det kan man inte blunda för.
    som sagt, alla hundar är rovdjur och har det i sin natur.. men visst, skaffa en pudel eller pappilon och tro att den aldrig kommer hugga oavsett hur du uppfostrar den..
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:40:19 följande:
    Jo men de är lite lättare att få dessa att förstå att barnen är endel i familjen.
    Fine, du tror ju att du är expert på det här.. så jag lämnar diskussionen.. som sagt besök en brukshudsklubb så kanske du får upp ögonen och kan vidga ditt trångsynta tankesätt...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:49:17 följande:
    Va roligt att ni utsätter era barn för det. Skulle jag aldrig göra.
    jag är fan mer rädd för tamråttor än va ja är för rottisar....
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:50:11 följande:
    Nej men är du verkligen så trög eller har du inte hört vad som klassas som kamphund?
    du kan ju vara så snäll att upplysa oss, med stöd av källor...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:51:12 följande:
    Tack!Om jag skaffar en hund så ska den anpassa sig efter vår familj. Vi ska inte anpassa oss efter den. Om man måste ställa om hela sin livsituation efter en hund så är det ju något som inte stämmer.
    Hoppas för hundens skull att du aldrig skaffar hund.. Klart som fan att ett hundköp förändrar hela livssituationen, precis som ett barn gör...
  • bakeacake
    tebax skrev 2010-05-01 18:52:59 följande:
    Google. Det är sökmontor. När du skriver www.google.se så kommer det en ruta. Där kan du söka kamphund och ras. Sen klickar du på sök. Då får du upp informationen du söker
    Jag vet mycket väl vad google är tack så mycke. men det är du som slänger ur dig saker som du uppenbarligen har svårt att få stöd i...
  • bakeacake
    Gaby 01 skrev 2010-05-01 19:00:07 följande:
    Alla hundar kan bitas, problemet är bara att när en "kamphund" bits så släpper de inte och skadorna kan bli så mycket mer extrema. Jag har sett en liten (bullterrier) bita en annan hund och jag blev chockad över den kraften och det våldet som den bet sig fast och totalt vägrade släppa trotts massiva insatser. Och det var ändå en liten hund ur denna linje.Jag är helt klart för att man ska införa licens på att få ha hund. Idag krävs det licens att få äga ett vapen och det är just det en hund kan bli i fel händer eller med fel psyke från början. Ett vapen är inte heller alltid farligt men kan bli om det hamnar i fel händer....Och jag kan helt ärligt säga att jag tycker det är onödigt med dessa raser som när det väl sker ställer till med så stora skador. Det finns en uppsjö med raser och någonstans där borde man väl kunna hitta en ras som passar en som inte har detta i blodet?
    Ja, fast det är INTE hunden som är problemet, det ÄR ägaren.. för det är ägarens uppgift, enligt lag att se till att hunden inte får chans att hugga, oavsätt ras!
  • bakeacake
    hmcc skrev 2010-05-01 19:05:12 följande:
    Problemet är bara att rottisen blirit FÖR populär och det avlas på mentalt svaga individer så en rottweiler för 20 år sen behöver inte betyda detsamma som idag.Det finns fortfarande gott om seriösa uppfödare men också väääldigt många oseriösa.
    Nej det är ju oftast där problemet ligger.. fel mentalitet med fel ägare kan inte bli annat än katastrof...
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!